نحوه پولیش کردن خودرو

به گزارش نوای پرنده پارسی، هر خودرو در طول سالیانی که از آن استفاده می کنیم به خاطر شرایط طبیعی و محیطی، نحوه استفاده و گاها اتفاقات، دچار آسیب هایی می گردد و به همین دلیل نیاز به رسیدگی و نگهداری دائمی دارد. در این بین بدنه و به طور معین رنگ خودرو یکی از آسیب پذیرترین اجزای خودرو است زیرا همواره با محیط اطرافش در تماس است و عوامل مختلفی مانند شرایط جوی، خط و خش افتادن بدنه بر اثر تماس با اجسام خارجی و… می تواند بر کیفیت آن تأثیر بگذارد. مسلماً یکی از بهترین راه هایی که برای رفع کردن این مسائل وجود دارد و می تواند ظاهر جذابی برای خودروی شما فراهم کند استفاده از پولیش و واکس است. استفاده درست از پولیش نه تنها خط و خش های سطحی را از بین می برد بلکه می تواند درخشندگی و شفافیت رنگ خودرو را به آن باز گرداند. البته توجه داشته باشید که پولیش و واکس یک تفاوت اساسی با هم دارند. پولیش به واسطه مواد و ترکیبات به کار رفته در آن یک لایه خیلی نازک از روی رنگ برمی دارد و برعکس آن واکس یک لایه چرب بر روی رنگ باقی می گذارد که در واقع برای محافظ و درخشندگی آن است. پس همانطور که واضح است در مرحله اول از پولیش و بعد از آن از واکس استفاده می گردد. برای اینکار می توانید خودرویتان را به کارواش یا جایی که خدماتی از این دست انجام می دهند ببرید یا اینکه که خودتان دست به کار شوید و با تهیه وسایل لازم، اینکار را انجام دهید و از نتیجه آن لذت ببرید. پولیش کردن خودرو به دو روش دستی و پولیشر برقی انجام می گردد که ما در این مطلب روش دستی آن را به شما آموزش می دهیم. پس اگر قصد دارید این کار را خودتان انجام دهید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید و تمام مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. - ابتدا لوازم کار را آماده کنید. برای اینکار به یک قوطی پولیش نرم و تعدادی پارچه پنبه ای و نرم نیاز دارید. دقت کنید که در بازار پولیش های مختلفی در دسته بندی های نرم و زبر وجود دارد، شما باید پولیش نرم را تهیه کنید!

نحوه پولیش کردن خودرو

- چه برای پولیش کردن و چه برای واکس زدن همواره اولین مرحله شست وشوی ماشین است. بهتر است از یک سرشلنگ برای پاشش آب بهره ببرید تا بتوانید عمل شست وشو را بهتر انجام دهید. برای شست وشو از شامپو های مخصوص ماشین یا مایع ظرفشویی بهره ببرید و هرگز اینکار را با پودر لباس شویی امتحان نکنید زیرا خط و خش های بسیار ریزی روی بدنه ایجاد می نماید. مطمئن شوید که تمام گل و لای و ذرات شن از روی بدنه پاک شده باشد. - بعد از اتمام شست وشو بدنه خودرو را کاملاً خشک کنید یا اندکی صبر کنید تا بدنه کاملاً خشک گردد و هیچ رطوبتی باقی نماند. بهتر است خودرو را در یک مکان دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید، البته دمای محیط خیلی هم نباید پایین باشد زیرا گرما و سرمای بیش از حد بدنه باعث ماسیده شدن پولیش می گردد و کار را سخت می نماید. - برای آغاز حداقل به دو تکه پارچه احتیاج دارید، یکی برای پولیش کردن و دیگری برای تمیز کردن بدنه. برای اینکار می توانید از دستمال های میکروفایبر یا پارچه های حوله ای نرم یا پنبه بهره ببرید.

- ابتدا مقداری پولیش را روی قسمت مورد نظر از بدنه قرار دهید و پارچه آغاز به مالش آن روی بدنه کنید. این کار را می توانید به دو صورت خطی (رفت و برگشتی) و چرخشی انجام دهید ولی دقت داشته باشید هرکدام از این روش ها را که انجام می دهید باید تا پایان همان الگوی ثابت را ادامه دهید. بهترین روش حرکت رفت و برگشتی عمود بر خراش ها است که با تکرار آن می توانید تمام خراش را حذف کنید. اگر می خواهید فقط یک خراش را از بین ببرید در همان محدوده این کار را انجام دهید ولی اگر قصد دارید کل بدنه را پولیش کنید این کار را ابتدا از یک ناحیه آغاز کنید و رفته رفته به سمت قسمت های دیگر حرکت کنید. این کار را تا جایی که مواد پولیش روی بدنه تمام گردد ادامه دهید و اگر احساس می کنید هنوز خش ها رفع نشده اند می توانید باز هم پولیش بزنید و دوباره این کار را انجام دهید.

- قسمت هایی از بدنه که بیشتر در معرض آسیب هستند مانند زیر دستگیره ها و رکاب ماشین احتیاج به دقت و حوصله بیشتری برای پولیش زدن دارند زیرا تعداد خش های این نقاط بیشتر است. - دقت کنید که پولیش را روی قسمت های پلاستیکی مثل سپر و دستگیره و چراغ ها نمالید زیرا باعث کدر و مات شدن آن ها می گردد.

- در صورتی که یک خراش به حدی عمیق است که با پولش نرم محو نمی گردد می توانید از پولیش زبر بهره ببرید. برای اینکار ابتدا مقداری پولیش زبر روی محل مورد نظر قرار دهید و به آرامی آغاز به مالش آن روی خراش کنید ولی به خاطر داشته باشید که در این کار به هیچ وجه زیاده روی نکنید زیرا پولیش زبر همانند یک سنباده عمل می نماید و بی دقتی هنگام استفاده از آن می تواند به رنگ بدنه آسیب بزند. بعد از این که از پولیش زبر استفاده کردید احتمالا رنگ آن ناحیه مقداری کدر شده است که باید از طریق پولیش نرم دوباره براق گردد. - بعد از اینکه کارتان با پولیش تمام شد باید با یک حوله یا پارچه نرم کل بدنه را پاک کنید تا تمام آثار چربی و پولیش باقی مانده از روی بدنه پاک گردد. همچنین می توانید یک بار ماشین را بشویید. اگر می خواهید در ادامه از واکس بهره ببرید شستن ماشین نتیجه بهتری می دهد. - درنهایت بهتر است بدانید که برای جلوگیری از آسیب به رنگ خودرو به هیچ وجه در استفاده از پولیش زیاده روی نکنید و این کار را به حداکثر سالی یک بار و آن هم در صورت احتیاج محدود کنید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیوار
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 843

به "نحوه پولیش کردن خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه پولیش کردن خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید