نکونام: به نام رقبا توجه نمی کنیم، برای موفقیت احتیاج به از خودگذشتگی داریم

به گزارش نوای پرنده پارسی، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: برای موفقیت در لیگ نوزدهم احتیاج به از خود گذشتگی و فداکاری داریم.

نکونام: به نام رقبا توجه نمی کنیم، برای موفقیت احتیاج به از خودگذشتگی داریم

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت باشگاه فولاد خوزستان, جواد نکونام در مورد وضعیت تیمش توضیحاتی ارائه داد که در ادامه می خوانید:

آقای نکونام عملکرد فولاد در بازی های محبت آمیز برای طرفداران رضایت بخش بوده و به تازگی هم پیروز شده اید با دو گل پرسپولیس را شکست دهید. در این باره صحبت کنید.

می خواهم از طرفداران فولاد تشکر کنم، به خاطر حمایتی که می نمایند. در مصاحبه آخر خود با اهالی رسانه گفتم ما سال جاری برای پیروزیت احتیاج به از خودگذشتگی داریم. تیم فولاد نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشته است. همانطور که می دانید معمولا ثبات نقش مهمی در پیروزیت دارد. ما مجبور بودیم تغییراتی ایجاد کنیم. می خواهم از بازیکنانی که سال گذشته بودند و حالا نیستند تشکر کنم. دوست داشتم همه را در تیم داشته باشیم ولی ما هم با محدودیت هایی روبه رو هستیم. خوشحالم آنها هم با این مسئله کنار آمدند. درباره بازی های محبت آمیز باید بگویم ملاک نیست. در واقع ما در چنین مسابقاتی به دنبال نتیجه نیستیم، بلکه می خواهیم خودمان را محک بزنیم. قطعاً برد می تواند از نظر روحی به ما یاری کند ولی به بچه ها گفته ام اگر هم شکست خوردید، باید یاد بگیرید بهتر شوید و دفعه بعدی با قدرت بیشتری بازگردید.

از این زاویه به موضوع نگاه می کنیم که آیا با این نتایج فولاد آماده شروع لیگ برتر است؟ به هر حال بعد از برد مقابل پرسپولیس طرفداران خیلی تعریف و تمجید کردند.

پرسپولیس تیم قدرتمندی است. طبیعتاً هر تیمی نمی تواند مقابل آنها برنده باشد. مقابل ما هم بازی خوبی انجام دادند ولی توانستیم به خوبی از موقعیت ها بهره ببریم و برنده بازی شویم اما این بازی به ما نشان داد هنوز جای کار داریم. طرفداران نتیجه را می بینند ولی ما عمقی تر به بازی نگاه می کنیم و جزء به جزء مسائل فنی را مورد آنالیز قرار می دهیم. در جواب سوال تان باید بگویم ما هنوز جا برای بهتر شدن داریم. هنوز بازیکن می خواهیم. با توجه به اینکه محدودیت زیادی در جذب بازیکنان داخلی داشتیم و باشگاه های دیگر با پرداخت پول بیشتر چند بازیکن موردنظرمان را جذب کردند ولی همچنان امیدواریم بتوانیم بازیکن خارجی جذب کنیم. جای دو بازیکن در لیست ما خالی است که باشگاه قول داده بودجه لازم را برای جذب آنها در نظر بگیرد.

بنابراین به زودی بازیکنان جدیدی جذب می کنید.

انشالله که این اتفاق با حمایت های باشگاه رخ می دهد. ببینید دیدگاه آقای علی محمدی رئیس جدید کارخانه و رئیس هیئت مدیره فولاد خیلی مثبت است. ایشان همه جوره حمایت می نماید. فوتبال را به خوبی می شناسند و حمایت هایشان باعث دلگرمی ما و تیم است. باید انتخاب ایشان به عنوان رئیس جدید کارخانه را تبریک بگویم. آقای دکتر حبیب رضایی مدیرعامل باشگاه هم نهایت کوشش خود را می نمایند تا با فراهم کردن بستر مناسب برای هر چه بهتر شدن شرایط تیم و ایجاد فضای همدلی انشالله بتوانیم با قدرت برای فصل جدید آماده شویم. اعضای هیات مدیره هم واقعاً در حال کار و کوشش هستند. وقتی شما یک بازی فوتبال را می برید، همه ظاهر را می بینند در حالی که پشت پرده خیلی ها کوشش نموده اند. به جرات می گویم در باشگاه فولاد همه کوشش می نمایند تا بتوانیم یک فصل خوب را تجربه کنیم. فقط امیدواریم زودتر بتوانیم بازیکنان مورد نظر خود را جذب کنیم چون زمان زیادی به شروع لیگ برتر باقی نمانده است.

همواره این نگرانی وجود داشته که بازیکنان خارجی خوبی نمی آیند. این نگرانی هم شاید در فولاد وجود دارد.

ببیند من کاری ندارم به اینکه مربیان دیگر چطور بازیکن خارجی جذب می نمایند. من ساز و کار خودم را دارم. هیچوقت با فیلم یک بازیکن را انتخاب نمی کنم. او هرکس باشد و هر نامی داشته باشد، باید به تمرین بیاید و خوب کار کند تا نظر کادر فنی را جلب کند. ما بازیکن می گیریم تا به تیم یاری کند، نه اینکه فایده ای نداشته باشد و به ضرر ما گردد. به همین دلیل حساسیت زیادی روی جذب بازیکن خارجی داریم.

شما در مصاحبه های خود مدام از فداکاری حرف می زنید. آیا این فداکاری را داخل تیم دیده اید؟

ما نباید فراموش کنیم برای چه باشگاه و برای چه استانی بازی می کنیم. من در نساجی هم چنین تجربه ای را داشتم. روزی که به این باشگاه رفتم کسی باور نداشت می توانیم بعد از 24 سال به لیگ برتر صعود کنیم. عقب افتاده بودیم و همه ناامید بودند. همان روز اول در رختکن گفتم اگر کسی صعود را باور ندارد همین الان ساکش را بردارد و برود. یک مجموعه چطور پیروز می گردد؟ با کوشش و کار فراوان و با همین فداکاری است که می تواند مقابل پول و قدرت دیگران ایستادگی کند.طرفداران هم نقش کلیدی دارند. ما سال جاری به فداکاری و حمایت آنها هم احتیاجمندیم. ما به اندازه دیگر باشگاه های مدعی هزینه ننموده ایم بنابراین می توانیم با اتحاد مقابل آنها ایستادگی کنیم. این یک نکته کلیدی و مهم است که من در نساجی آن را تجربه کردم.

قرعه کشی رقابت های لیگ برتر انجام شد. شما کلا بدشانس هستید؟ در نساجی هم یک قرعه سخت داشتید. در فولاد هم در 5 هفته اول قرعه سختی به شما خورده است.

من به قرعه سخت و آسان اعتقادی ندارم. شما به هر حال باید با همه تیم ها بازی کنید. چه زود و چه دیر. در فولاد کسی نباید چنین حرف هایی بزند. تیمی که می خواهد پیروز گردد نباید به نام رقبا توجهی داشته باشد. هر چند این حرف کلیشه ای است اما یک واقعیت است.

تقابل شما با استقلال خیلی زود اتفاق می افتد.

همانطور که گفتم ما به اسم رقبا توجهی نمی کنیم. الان هم زود است بخواهیم درباره بازی ها صحبت کنیم. همواره بازی به بازی جلو می رویم. انشالله به وقتش درباره استقلال هم صحبت خواهیم کرد. ما در تک تک بازی ها برای فولاد و طرفدارانش می جنگیم. به هر بازی به عنوان یک فینال نگاه می کنیم. وقتی شما فصل را اینطور شروع کنید، می توانید با انگیزه جلو بروید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1872

به "نکونام: به نام رقبا توجه نمی کنیم، برای موفقیت احتیاج به از خودگذشتگی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکونام: به نام رقبا توجه نمی کنیم، برای موفقیت احتیاج به از خودگذشتگی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید