هند به قطب جنوب ماه می رود

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، هند اعلام کرده مأموریت Chandrayaan-2 به ماه بین 9 تا 16 جولای سال جاری انجام می شود. این در حالی است که قرار بود مأموریت مذکور در ماه آوریل انجام شود.

هند به قطب جنوب ماه می رود

با انجام این مأموریت، هند چهارمین کشوری خواهد بود که پس از آمریکا، روسیه و چین روی ماه فرود می آید. این نخستین مأموریت هند برای فرود روی سطح ماه است. قرار است فضاپیمای هندی نزدیک قطب جنوب این سیاره فرود بیاید. در حال حاضر در این منطقه از ماه هیچ عملیات اکتشافی انجام نشده است.

دانشمندان معتقدند سنگ های این منطقه از ماه قدمتی 4 میلیارد ساله دارند و احتمالاً منبعی ایده آل و ارزشمند از انرژی هسته ای را فراهم می کنند. پیش از این تمام فضاپیماهای ارسالی در منطقه ای نزدیک به خط استوای ماه فرود آمده اند. بنابراین این نخستین باری خواهد بود که یک فضاپیما در قطب جنوب سیاره فرود می آید.

به هرحال دلیل تأخیر انجام این مأموریت در ماه آوریل، وجود خسارت به ویکرام (لندر ماه) و مشکلاتی کوچک در 2 پایه آن اعلام شده است.

مدیر سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) در این باره گفت: هنگام آزمایش متوجه خساراتی ساختاری در لندر شدیم. سپس معین شد وضعیت تست و جهت یابی آن اشتباه بوده است.

نخستین مأموریت این کشور به نام Chandrayaan-1 در سال 2008 انجام شد و یک سال بعد به دلیل قطع ارتباط دانشمندان با فضاپیما خاتمه یافت.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1225

به "هند به قطب جنوب ماه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند به قطب جنوب ماه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید