واکنش متقابل روسیه به اقدام اخیر ورشو

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران : سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیشتر هشدار داده بود که مسکو به اقدام لهستان در اخراج دیپلمات های این کشور پاسخ خواهد داد.

واکنش متقابل روسیه به اقدام اخیر ورشو

به گزارش به نقل از فارس، مسکو در واکنش به اقدام اخیر لهستان در اخراج سه دیپلمات روس، دستور اخراج پنج دیپلمات لهستانی از این کشور را صادر کرد.

مسکو در واکنش به اقدام ورشو، 5 دیپلمات لهستانی را اخراج می نماید.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام نمود: ما از سرعت هم صدایی ورشو با دولت آمریکا در درخواست از سه دیپلمات روس برای ترک لهستان آگاه شدیم. در مقابل، 5 دیپلمات لهستانی از روسیه اخراج خواهند شد.

وزارت خارجه لهستان پیشتر، سه کارمند سفارت روسیه در لهستان را به عنوان عنصر نامطلوب توصیف کرد.

ورشو مدعی شد که این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که این افراد شرایط دیپلماتیک را نقض نموده و به اقدامی روی آوردند که به ضرر جمهوری لهستان بوده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیشتر هشدار داده بود که مسکو به اقدام لهستان در اخراج دیپلمات های این کشور پاسخ خواهد داد.

از سوی دیگر وزیر خارجه روسیه شامگاه آدینه گفت که مسکو از سفیر آمریکا درخواست نموده تا این کشور را برای انجام رایزنی با واشنگتن ترک کند.

وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو 8 مقام آمریکایی را در لیست تحریم های روسیه قرار می دهد و از فعالیت موسسات غیرانتفاعی و صندوق های آمریکایی در روسیه که در امور داخلی دخالت می نمایند جلوگیری می گردد.

لاوروف در ادامه گفت که در واکنش مشابه به اقدام آمریکا، 10 دیپلمات آمریکایی از روسیه اخراج می شوند.

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم های جدیدی را علیه 32 فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه ای علاوه بر اعلام تحریم های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم نموده و از آن ها درخواست کرد آمریکا را ترک نمایند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6742

به "واکنش متقابل روسیه به اقدام اخیر ورشو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش متقابل روسیه به اقدام اخیر ورشو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید