واکنش ژاپن به شروع گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر کابینه دولت ژاپن در واکنش به شروع گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران ضمن تاکید بر حفظ روابط خوب با ایران، گفت که توکیو کوشش خود را برای بهبود روابط ایران و آمریکا به کار خواهد بست.

واکنش ژاپن به شروع گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، یوشیهیده سوگا، وزیر کابینه ژاپن روز چهارشنبه در واکنش به شروع گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت که توکیو، با وجود تصمیم اخیر ایران برای از سر دریافت غنی سازی اورانیوم هر اقدام دیپلماتیکی را برای کاهش تنش میان آمریکا و ایران انجام خواهد داد.

سوگا همچنین گفت که ژاپن هر جهت دیپلماتیک را با هدف بهبود روابط میان تهران و واشنگتن در پیش خواهد گرفت و امیدوار است که بتواند به حل مشکل در خاورمیانه یاری کند.

این مقام ژاپنی، در ادامه تاکید نمود که ژاپن با وجود این که متحد آمریکا است، روابط خوب با ایران را حفظ نموده و بنابراین، بیش از پیش به دنبال گفتمانی میان دو طرف و پیش برد صلح و ثبات در خاورمیانه خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، این واکنش ژاپن در پی این مطرح می گردد که حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در صفحه توییترش نوشت: امروز چهارمین گام ایران برای کاهش تعهدات برجامی اش با گازدهی به 1044 سانتریفیوژ آعاز می گردد. به خاطر سیاست های آمریکا و متحدانش، سایت فردو به زودی به طور کامل فعالیت می نماید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2995

به "واکنش ژاپن به شروع گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ژاپن به شروع گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید