وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر انگلیس دیدار کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، وزیر امور خارجه آمریکا که به منظور شرکت در نشست گروه هفت به انگلیس سفر کرده است با بوریس جانسون نخست وزیر این کشور دیدار و پیرامون موضوعات مختلف از جمله ایران رایزنی کرد.

وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر انگلیس دیدار کرد

بر اساس این گزارش، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر انگلیس در این دیدار پیرامون گسترش روابط دوجانبه در زمینه های تجاری و دفاعی رایزنی کردند.

موضوعات مختلف از جمله ایران و برجام، شرایط افغانستان، چین و همکاری های دو کشور برای مقابله با شیوع کرونا از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار بلینکن و جانسون اعلام شده است.

بلینکن پیش از این و در حاشیه اجلاس گروه هفت، با وزرای امور خارجه انگلیس، آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم دیدار کرده بود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه و در حاشیه اجلاس گروه 7 در لندن پایتخت انگلیس با یکدیگر دیدار و تبادل نظر کردند.

در بیانیه صادره در وبگاه اتحادیه اروپا در این خصوص آمده است که در این دیدار دو طرف پیرامون بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و نحوه اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق بحث و تبادل نظر کردند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6856

به "وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر انگلیس دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر انگلیس دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید