وضعیت شاه لیر معین شد، شکسپیر با رگه های پست مدرن

به گزارش نوای پرنده پارسی، مسعود دلخواه کارگردان شاه لیر که پیش از این قرار بود در نیمه اول امسال در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برود درباره وضعیت تمرین و اجرای این اثر نمایشی به خبرنگاران گفت: ما طی 2 ماه گذشته مشغول تمرین با گروه موسیقی نمایش شاه لیر با آهنگسازی نادر مشایخی بودیم.

وضعیت شاه لیر معین شد، شکسپیر با رگه های پست مدرن

به گفته وی، گروه موسیقی متشکل از 40 خواننده و تکخوان تکمیل گردیده و تمرین های این گروه برای آماده سازی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه درماتورژی نمایشنامه شاه لیر به خاتمه رسیده است درباره نوع نگاهی که در این دراماتورژی به نمایشنامه لیرشاه ویلیام شکسپیر گردیده است، اظهار کرد: جنبه موسیقی در نمایش شاه لیر پررنگ گردیده و به نوعی می توان گفت که این نمایش یک اثر نیمه موزیکال است. یک ساختارشکنی در نمایشنامه نیز گردیده و رویکردی مدرن و گاه با رگه های پست مدرن به متن داشته ایم.

دلخواه درباره گروه بازیگری نمایش شاه لیر، تاکید نمود: بازیگران اصلی نمایش نسبت به اجرایی که پیش از این قرار بود در نیمه اول امسال روی صحنه برود تغییر دارد که به زودی اسامی این بازیگران را اعلام می کنیم.

وی در خاتمه سخنان خود درباره زمان و مکان اجرای نمایش شاه لیر گفت: قرار است نمایش شاه لیر را از هفته خاتمهی آبان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببریم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 216

به "وضعیت شاه لیر معین شد، شکسپیر با رگه های پست مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت شاه لیر معین شد، شکسپیر با رگه های پست مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید