ونزوئلا مرزهای خود را با جزایر اطراف بست

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون رئیس جمهور ونزوئلا اعلام نمود این کشور مرزهای خود را با کشورهای جزیره ای همسایه بسته، ترافیک هوایی با آن ها را تعلیق نموده و در روابط دیپلماتیک با این دولت ها تجدید نظر می نماید.

ونزوئلا مرزهای خود را با جزایر اطراف بست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دلسی رودریگز روز چهارشنبه بیان کرد که ونزوئلا مرزهای خود را با کشورهای جزیره ای اطراف می بندد.

این اتفاق پس از آن رخ داد که کشور جزیره ای کوراسائو واقع در دریای کارائیب موافقت کرد تا به عنوان مرکز انتقال یاری های انسانی و محموله های امدادی به ونزوئلا وارد عمل گردد.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا بیان کرد: ونزوئلا تصمیم گرفته است تا نه تنها مرز را با این کشورها ببندد، بلکه در روابط با آن ها نیز تجدید نظر کند. این اقدامات تا زمانی که دولت های آن ها آغاز به تبعیت از قوانین بین المللی و احترام به آن نکنند، برقرار خواهند بود.

پیش از این، رویترز به نقل از یکی از فرماندهان محلی اعلام نموده بود که دولت ونزوئلا مرزهای دریایی خود را با جزایر آنتیل هلند پس از یک روز بستن این مرزها، بازگشایی نموده است.

در حالی که هلند تصمیم گرفت تا یک مرکز لجستیک را در جزیره کوراسائو برای ارسال یاری های بشردوستانه برقرار کند، ونزوئلا به بستن مرزهای خود با جزایر اطراف اقدام کرد، ولی دلیل اصلی این اقدام ونزوئلا همچنان نامعلوم است.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پیش از این پیشنهاد یاری های انساندوستانه آمریکا را که اکنون به کلمبیا ارسال شده اند، رد نموده و آن را توطئه ای برای سرنگونی دولتش توصیف نموده است.

از حدود یک ماه پیش، خوان گوایدو رئیس مجلس ونزوئلا با فراخوان مخالفان دولت، در خیابان خود را رئیس جمهوری این کشور خواند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم بلافاصله او را به رسمیت شناخت.

این در حالی است که ارتش و مقامات دیوان عالی قضایی این کشور، بر حمایت از مادورو تاکید دارند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 866

به "ونزوئلا مرزهای خود را با جزایر اطراف بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا مرزهای خود را با جزایر اطراف بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید