(ویدئو) استفراغ نهنگ عنبر ماهیگیران یمنی را میلیونر کرد!

به گزارش نوای پرنده پارسی، چند ماهیگیر خوش شانس یمنی پس از یافتن لاشه یک نهنگ عنبر که در بدنش حاوی ماده عنبر بود یک شبه میلیونر شدند.

(ویدئو) استفراغ نهنگ عنبر ماهیگیران یمنی را میلیونر کرد!

به گزارش خبرنگاران، نهنگ عنبر یا شاه نهنگ عظیم ترین نهنگ دندان دار است. نهنگ های عنبر در تمام اقیانوس ها زندگی می نمایند. غالباً رنگ آن ها سیاه مایل به قهوه ای یا خاکستری تیره است که سر عظیم نهنگ های عنبر تقریباً یک سوم طول بدن را تشکیل می دهد. اما شهرت این شاه نهنگ به خاطر ماده عجیب و منحصر به فردی است که فراوری می نماید؛ یعنی عنبر.

عنبر با نام تجاری Amber ماده ای است که توسط دستگاه گوارش نهنگ عنبر فراوری می گردد تا بدن او را در زمان ورود اجسام تیز و سخت به دهان محافظت کند. این ماده به صورت استفراغ از دهان نهنگ و یا از مخرج او خارج می گردد که پس از خروج ماده ای نرم، قهوه ای رنگ با بوی شدید مدفوع محسوب می گردد، اما این ماده به مرور زمان و طی سال ها در آب دریا تغییر رنگ می دهد و تبدیل به جسمی سخت و خاکستری رنگ با رایحه ای عجیب و در عین حال شیرین می گردد.

به گفته محمد عبده یکی از این ماهیگیران در عدن آن ها لاشه این نهنگ را روز شنبه در حدود 30 کیلومتری خلیج عدن مشاهده کردند. وی گفت: من و سه نفر از همکارانم یک نهنگ مرده عظیم پیدا کردیم. نهنگ بسیار عظیم بود و با یاری دیگر ماهیگیران آن را به ساحل منتقل کردیم.

پس از انتقال به ساحل این ماهیگیران شکم نهنگ را شکافته و عنبر را از آن استخراج نموده اند. به گفته یکی از ماهیگیران وزن عنبر 127 کیلوگرم بوده است.

او گفت بسیاری از تجار از کشور های حوزه خلیج فارس با ما تماس گرفته و پیشنهاد خرید آن را داده اند. یکی از تجار نیز حاضر است به ازای هر کیلو عنبر 12 هزار دلار پرداخت کند.

چند مرد مسلح در خانه ای که این ماده خوشبو در آن واقع شده است محافظت می نمایند. ماهیگیران می خواهند هر چه زودتر این ماده ارزشمند را به فروش برسانند چرا که هرچه زمان طولانی تر گردد اوضاع آنان هم چالش برانگیزتر خواهد شد.

چگونگی تقسیم پول حاصل از فروش عنبر نیز از دیگر اختلافاتی است که این ماهیگیران دارند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: فرارو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6352

به "(ویدئو) استفراغ نهنگ عنبر ماهیگیران یمنی را میلیونر کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) استفراغ نهنگ عنبر ماهیگیران یمنی را میلیونر کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید