پیگیری تأمین تلفن همراه و تبلت دانش آموزی از طریق نهادهای حمایتی

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران (پانا) - وزیر آموزش وپرورش در بخش پنجم گفت وگوی اختصاصی با ماهنامه بهره وری از پیگیری ها برای تأمین گوشی تلفن همراه یا تبلت دانش آموزی از طریق نهادهای حمایتی خبر داد.

پیگیری تأمین تلفن همراه و تبلت دانش آموزی از طریق نهادهای حمایتی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محسن حاجی میرزایی در گفت وگوی اختصاصی با ماهنامه بهره وری با تأکید بر اولویت سلامت دانش آموزان اظهار کرد: تأمین و تجهیز زیرساخت های بهداشتی مدارس و صیانت از سلامت جسمی و روانی دانش آموزان را جزو اقدامات حوزه بهداشت و سلامت است.

وی گفت: به منظور تأمین اعتبار لازم برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی، اقداماتی همچون خرید مواد ضدعفونی کننده، بازسازی سرویس های بهداشتی و تهیه تب سنج صورت گرفته است. البته عدم امکان ارسال مستقیم اعتبارات به مدارس، یکی از نقایص زیرساختی در این زمینه بود که برای برطرف این مشکل، قرار است اعتبار سرانه بهداشتی مدارس با نظارت بیشتر و سخت گیرانه تر به حساب مصرف کننده نهایی یعنی مدارس واریز شود.

حاجی میرزایی شرح داد: علاوه بر تأمین زیرساخت های بهداشتی مدارس، صیانت از سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و خانواده ها در دستور کار نظام آموزش وپرورش قرار گرفته است.

وی بر پایبندی آموزش وپرورش بر مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به عنوان یکی از سیاست های اصلی تأکید و مطرح نمود: اهمیت توجه به سلامت روان و اختلالات آن در دوره خانه نشینی دانش آموزان، یکی دیگر از محورهای اصلی سیاستی آموزش وپرورش است. پژوهش های متعدد نشان می دهد خانه نشینی بر سلامت جسمی و روحی دانش آموزان اثر نامطلوبی دارد. از این رو باوجود ویروس کرونا، در سال تحصیلی جدید، ارائه آموزش حضوری در دستور کار قرار گرفت.

وزیر آموزش وپرورش در مورد اقدامات زیرساختی صورت گرفته در شرایط شیوع کرونا اظهار کرد: کووید19، شرایط غیرقابل پیش بینی برای همه ایجاد کرده است. شیوه شیوع بیماری و رفتار مردم، قابل پیش بینی نیست.

وی ادامه داد: مدیریت این شرایط در مجموعه گسترده ای مثل آموزش وپرورش نیاز به هماهنگی حداکثری دارد و انتقال سیاست ها و تصمیم ها از روال سنتی اداری در قالب جلسه و بخشنامه امکان پذیر نیست بنابراین با درک این واقعیت، از ابتدا تلاش کردیم از ظرفیت شبکه شاد برای برقراری ارتباط مستقیم در تمامی سطوح بهره برداری کنیم.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: این امکان فراهم شده است که در کمترین زمان ممکن ارتباط وزیر با مدیران کل استانی و رؤسای مناطق در بستر شاد برقرار شود و همچنین امکان برقراری ارتباط بین مدیرکل با رؤسای مناطق، رؤسای مناطق با مدیران مدارس، مدیران مدارس با معلمان و معلمان با دانش آموزان و خانواده ها هم وجود دارد.

وی افزود: یکی از اصلی ترین وظایف مدیران، اشراف کامل بر شرایط ارائه آموزش به دانش آموزان زیرمجموعه خود است و سامانه شاد این امکان را فراهم آورده که میزان و نحوه فعالیت دانش آموزان و معلمان در این سامانه، در سطح استان و منطقه تعیین شود و در اختیار مدیر قرار گیرد.

حاجی میرزایی مدرسه را یکی از اهداف اصلی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش دانست و افزود: این سیاست به دلیل موانع جاری اداری کمتر مجال تحقق داشت ولی مدیریت کرونا در شرایط متغیر و متنوع، چاره ای جز تفویض اختیارات بیشتر به مدرسه در تعیین نحوه آموزش باقی نگذاشت بنابراین مدرسه موظف به انتقال آموزش به همه دانش آموزان است و تحقق این هدف بر عهده مدیر است.

وی ادامه داد: اولویت آموزش حضوری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، از دیگر اصول حاکم بر مدرسه است. در این چارچوب مدیر مدرسه اختیار دارد به تناسب امکانات برای نحوه حضور دانش آموزان و معلمان در مدرسه برنامه ریزی کند.

وزیر آموزش وپرورش اظهار کرد: در طول سالیان گذشته نظام آموزشی با فرایندهایی نه چندان صحیح خو گرفته بود که مسئله ای اساسی در فرایند آموزش حضوری ایجاد نمی کرد، برای نمونه، همه ساله گرچه از آغاز سال تحصیلی، دانش آموز و معلم در مدرسه حضور داشتند، اما ممکن بود تعیین قطعی محل خدمت معلمان و صدور ابلاغ های آن ها ماه ها طول بکشد. این نقص، آسیبی به اصل آموزش وارد نمی کرد، این موضوع، خود را در تشکیل کلاس های مجازی آشکار کرد، چراکه در آموزش غیرحضوری، تعیین معلم کلاس از الزامات اساسی است.

وی افزود: ازجمله اقدامات درزمینه مذکور افزایش بازه های به روزرسانی سامانه های آموزش وپرورش و تلاش مدارس برای تسریع در تعیین تکلیف کلاس ها بوده است و علاوه بر سامانه های داخلی، زیرساخت های ارتباطی کشور و همراه اول تأثیر مستقیم در ارائه خدمات باکیفیت دارند. آشکار شدن نقایص شاد در این زمینه هم موجب ایجاد عزمی برای برطرف شدن این نقص شده است.

عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به پیگیری های صورت گرفته از ستاد ملی کرونا، گفت: هزینه استفاده از سامانه شاد برای معلمان و دانش آموزان رایگان است، وزارت ارتباطات نسبت به ثبت نام معلمان و اختصاص بسته های رایگان اینترنت در دو مرحله اقدام کرده است.

وی افزود: در مورد تأمین گوشی تلفن همراه یا تبلت هم، ازآنجاکه این موضوع، چه در ظرفیت تولید چه در تأمین ارز موردنیاز واردات، در توان دولت نیست، از دستور کار خارج شده و از طریق نهادهای حمایتی در حال پیگیری است. همچنین برای برطرف نگرانی خانواده ها، برنامه تلویزیونی مدرسه ایران با پوشش جغرافیایی 97درصد کشور، دروس همه پایه ها را ارائه می کند و برای کسانی که به تلویزیون هم دسترسی ندارند، بسته های خودآموز آموزشی ارائه می شود.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5851

به "پیگیری تأمین تلفن همراه و تبلت دانش آموزی از طریق نهادهای حمایتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری تأمین تلفن همراه و تبلت دانش آموزی از طریق نهادهای حمایتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید