کارشناس آمریکایی: حضور نظامی آمریکا به خشونت ها در افغانستان دامن می زند

به گزارش نوای پرنده پارسی، کارشناس آمریکایی با تاکید بر خروج نظامیان آمریکایی براساس مهلت معین شده در توافقنامه قطر توضیح داد که حضور این نیروها به خشونت ها در افغانستان دامن می زند.

کارشناس آمریکایی: حضور نظامی آمریکا به خشونت ها در افغانستان دامن می زند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، چارلز پنیا عضو ارشد موسسه دیفنس پرایوریتیز با اشاره به اظهارات دولت بایدن مبنی بر امکان کنار گذاشتن مهلت معین شده خروج نیروها از افغانستان بر لزوم تعهد بایدن به توافقنامه قطر تاکید نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی درباره نقش آمریکا در ادامه ناامنی ها در افغانستان نیز گفت: حضور نظامی آمریکا بخشی از آن چیزی است که به خشونت ها در افغانستان دامن می زند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این کارشناس ارشد آمریکایی اضافه نمود: حقیقت این است که نظامیان آمریکایی یک نیروی اشغالگر خارجی هستند که سبب خشم مردم افغانستان و دنیا اسلام می گردد.

پنیا با مقایسه حمله آمریکا به افغانستان و جنگ ویتنام نیز گفت: صلح تنها پس از خروج ارتش آمریکا برقرار شد و پس از گذشت چند دهه ویتنام به یک کشور سوسیالیستی تبدیل گشت که ضمن دنبال کردن سیاست های اقتصاد سرمایه داری، بطور فزاینده ای در حال عادی سازی روابط با آمریکا و دیگر کشورهای غربی است.

لازم به ذکر است که وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان ناتو آخر هفته جاری قرار است در یک نشست 2 روزه درباره ادامه حضور و یا خروج نیروهای خارجی از افغانستان تصمیم بگیرند.

.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6334

به "کارشناس آمریکایی: حضور نظامی آمریکا به خشونت ها در افغانستان دامن می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس آمریکایی: حضور نظامی آمریکا به خشونت ها در افغانستان دامن می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید