کمک 52 میلیاردی سازمان برنامه و بودجه به فدراسیون فوتبال، چرا وزارت ورزش باقیمانده پول را نمی دهد؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، فدراسیون فوتبال توانست پس از رایزنی از سازمان برنامه و بودجه، بودجه خوبی برای حمایت از تیم های ملی بگیرد، اما وزارت ورزش بخش اعظم این مبلغ را پرداخت نمی کند.

کمک 52 میلیاردی سازمان برنامه و بودجه به فدراسیون فوتبال، چرا وزارت ورزش باقیمانده پول را نمی دهد؟

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال ایران در نشستی با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور توانست کمکی میلیاردی برای حمایت از تیم های ملی دریافت کند. این رقم در ردیف بودجه کمک های دولتی به نام کمک به تیم ملی اختصاص یافت و از آنجایی که فدراسیون ها زیر نظر وزارت ورزش و جوانان هستند، این کمک به حساب وزارت ورزش واریز شد تا به فدراسیون پرداخت شود، چرا که واریز مستقیم به حساب فدراسیون غیرقانونی است. چند روز پیش اعلام شد که بخشی از کمک سازمان برنامه و بودجه (مبلغ 10 میلیارد تومان) به حساب فدراسیون فوتبال واریز شد. با این حال اعلام نشد که تمام این مبلغ چقدر است.

پیگیری های خبرنگار خبرنگاران نشان می دهد بودجه ای که عزیزی خادم توانسته از سازمان برنامه و بودجه برای کمک به تیم ملی فوتبال در راه انتخابی جام جهانی 2022 و جام جهانی فوتسال دریافت کند، 52 میلیارد تومان بوده که وزارت ورزش و جوانان کمتر از 20 درصد آن را به حساب فدراسیون فوتبال واریز کرده است . یعنی همان 10 میلیاردی که گفته می شد، اما سؤال اینجاست که چرا در حالی که این پول در ردیف بودجه کمک به تیم ملی اختصاص یافته است، وزارت ورزش آن را به حساب فدراسیون فوتبال واریز نمی کند؟

نکته دیگر اینکه، شنیده می شود وزارت ورزش و جوانان بودجه سال 1400 فدراسیون فوتبال را به حسابش واریز نکرده و این بودجه را جایگزین 25 میلیارد پولی کرده که سال گذشته از حساب وزارتخانه به شرکت شستا پرداخت کرد. یعنی پولی که وزارت ورزش بابت بدهی فدراسیون به شستا پرداخت کرد، قرضی بود که با عدم واریز بودجه سال 1400 تسویه شد. حالا هم گفته می شود مابقی کمک سازمان برنامه و بودجه (42 میلیارد) که برای کمک به تیم های ملی اختصاص داده و در حساب وزارت ورزش مانده بابت طلب شستا به فدراسیون پرداخت نمی شود. یعنی وزارت ورزش و جوانان این پول را در حساب خود نگه داشته است تا بابت مابقی طلب شستا به این شرکت بدهد، در حالی که ساختمان فدراسیون فوتبال و سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام این شرکت خورده و بازگشت اسناد از راه های دیگری پیگیری می شود و نباید ردیف بودجه کمک به تیم های ملی بابت مسائل دیگری نگه داشته شود.

در شرایطی که تیم ملی در راه صعود به جام جهانی 2022 نیاز به کمک دارد و فدراسیون فوتبال هم از نظر اقتصادی در بحران به سر می برد، بهتر نیست که وزارت ورزش و جوانان هر چه سریعتر پول فدراسیون را بدهد تا مسئله ای پیش نیاید؟

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6931

به "کمک 52 میلیاردی سازمان برنامه و بودجه به فدراسیون فوتبال، چرا وزارت ورزش باقیمانده پول را نمی دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک 52 میلیاردی سازمان برنامه و بودجه به فدراسیون فوتبال، چرا وزارت ورزش باقیمانده پول را نمی دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید