گلخانه دریایی در جنوب کشور احداث می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، قائم مقام ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از عزم این ستاد به منظور احداث نمونه بومی گلخانه دریایی با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در سواحل مکران و بوشهر اطلاع داد.

گلخانه دریایی در جنوب کشور احداث می گردد

به گزارش ایرنا، جهانگیر پرهمت در مورد احداث این گلخانه ها گفت: ستاد آب و خشکسالی معاونت علمی در نظر دارد تا با استفاده از ظرفیت فناوری های جدید و دانش بنیان، گلخانه دریایی را با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر احداث کند.

وی اضافه نمود: مقرر شده تا سال جاری به صورت پایلوت در دو شرایط آب و هوایی در سواحل مکران و بوشهر این گلخانه های دریایی را احداث کنیم.

پرهمت در ارتباط با تفاوت گلخانه های معمولی و گلخانه های دریایی نیز گفت: در گلخانه های دریایی با استفاده از آب دریا، هوا و انرژی خورشیدی کار تأمین انرژی و خنک کردن سیستم داخل گلخانه انجام می گردد. اما گلخانه های معمولی در محیط بیرون قرار دارند و باید دمای مناسب برای رشد گیاه را تأمین نمایند و برای این احتیاج به تأمین انرژی از سایر منابع است.

وی با بیان این که در گلخانه های دریایی برای خنک کردن داخل گلخانه از آب دریا استفاده می گردد و جریان آب روی بخش هایی از سازه گلخانه قرار داده می گردد، اضافه نمود: جریان باد هم موجب خنکی شده و رطوبت مورد احتیاج گلخانه تأمین می گردد و بخش عمده رطوبت و انرژی مورد احتیاج به وسیله آب دریا و انرژی خورشیدی تأمین می گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1273

به "گلخانه دریایی در جنوب کشور احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلخانه دریایی در جنوب کشور احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید