11 کار غلطی که نباید جلوی فرزندتان انجام دهید!

به گزارش نوای پرنده پارسی، والدین باید توجه داشته باشند که در روابط بین فردی، به خصوص در حضور بچه هایشان با برخورد با اطرافیان انعطاف پذیر بوده و سازگار باشند.

11 کار غلطی که نباید جلوی فرزندتان انجام دهید!

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیتوته ،عبداللهی، کارشناس ارشد مشاوره و خانواده به 11 مورد از رفتارهایی که والدین باید از انجام آنها در مقابل بچه ها خودداری نمایند، اشاره نمود.

کارهایی که نباید جلوی بچه ها انجام دهید

بچه ها بسیار باهوش و در عین حال تاثیرپذیر بوده و از هر رفتار درست یا نادرست والدین خود الگو می گیرند و به تدریج عادت هایی در آنها نهادینه می گردد.

والدین باید توجه داشته باشند که در مقابل چشم بچه ها خود اقدام به رفتارهایی نمایند که قصد دارند در دراز مدت این عادات و رفتار را در فرزندان خود تثبیت نمایند.

به کار بردن الفاظ نامناسب در حضور کودک

گاهی والدین در حین رانندگی، در خانه و یا محل کار ممکن است بر اثر فشارهای روحی کنترل خود را از دست داده و از الفاظ نامناسب استفاده نمایند، اما باید توجه کرد که از بکاربردن این الفاظ در مقابل بچه ها کار به شدت اشتباهی است.

بی احترامی به دیگران

والدین بچه ها باید از هر گونه رفتار، کلامی یا غیر کلامی (رفتاری) که نوعی بی احترامی به دیگران محسوب می گردد، خودداری نمایند.

پرهیز از ایجاد تنش و درگیری با اطرافیان

والدین باید در مقابل بچه هایشان از هر گونه اعمالی که سبب ایجاد تنش و ناآرامی می گردد، پرهیز نمایند و تا حد امکان آرامش خود را حفظ نمایند.

نداشتن انعطاف در روابط بین فردی

والدین باید توجه داشته باشند که در روابط بین فردی، به خصوص در حضور بچه هایشان با برخورد با اطرافیان انعطاف پذیر بوده و سازگار باشند.

بکارگیری الفاظ رکیک

والدین باید توجه نمایند که به هیچ عنوان حتی در صورت استفاده دیگران از الفاظ رکیک، آنها را بکار نبرند، چرا که بچه ها سریعا آنها را به خاطر سپرده و از آنها استفاده می نمایند.

قدردانی نکردن از دیگران

هنگامی که والدین در مقابل خدمتی که دیگران به آنها می نمایند، قدردانی نمی نمایند، بچه ها نیز از رفتار آنها الگو می گیرند و همیشه اقداماتی که دیگران برای آنها انجام می دهند را وظیفه آنها می دانند.

بی اعتنایی به معنویات و واجبات دینی

بی توجهی والدین به امور و وظایف دینی و شرعی همچون نماز و غیره سبب بی اعتنایی بچه هایشان به این امور و دوری از معنویات در آنها می گردد.

عدم ابراز علاقه به درس و مطالعه

اگر والدین به مطالعه و ادامه تحصیل علاقه و اهمیت نشان ندهند، بچه ها آنها نیز برای علم اندوزی و کسب دانش ارزشی قائل نمی شوند و در نتیجه بچه ها آنها نیز برای ادامه تحصیل بی انگیزه خواهند شد، بنابراین والدین باید با مطالعه روزانه و تشویق فرزندان خود برای ادامه تحصیل، این علاقه را در آنها ایجاد نمایند.

شرکت نکردن در فعالیت های داوطلبانه و انسان محبت آمیز

شرکت نکردن والدین در امور اجتماعی و فعالیت های خیرخواهانه (درختکاری، یاری به سالمندان، یاری به نیازمندان و غیره) سبب انزوا و اجتماع گریزی بچه ها آنها می گردد و سبب عدم رشد و بلوغ اجتماعی آنها می گردد و در آینده اجتماعی آنها مسائل متعددی ایجاد خواهد نمود.

عدم مدیریت و برنامه ریزی در امور روزانه

بی نظمی و عدم مدیریت والدین در امور روزانه، نوعی بی نظمی و بی برنامگی را در شخصیت بچه ها آنها نهادینه می نماید بنابراین والدین باید در امور روزانه خود مدیریت و برنامه ریزی صحیحی داشته باشند تا بچه ها از عادات صحیح آنها الگوبرداری نمایند.

نشان دادن ضعف در روابط با کودک

والدین هنگام برخورد و مکالمه با بچه ها خود باید از کارهایی که ضعف و عجز آنها را نشان می دهد همچون گریه کردن، اظهار عجز و لابه کردن و غیره اکیدا خودداری نمایند چرا که با این رفتارها سبب از بین رفتن اعتماد به نفس در بچه ها خود می شوند به طوری که فرزندانشان در آینده قدرت برخورد با مسائل را از دست می دهند.

آنچه که اهمیت دارد این است که والدین باید بدانند بچه ها بسیار باهوش و تاثیرپذیر بوده و با انجام هر کدام از 11 رفتار یاد شده الگوهای رفتاری بچه ها خود را شکل می دهند، بنابراین والدین باید در رفتارها و برخوردهای خود در مقابل بچه هایشان دقت زیادی به خرج دهند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6016

به "11 کار غلطی که نباید جلوی فرزندتان انجام دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 کار غلطی که نباید جلوی فرزندتان انجام دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید