12هزار و 399 زندانی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آزاد می شوند

به گزارش نوای پرنده پارسی، اداره تنظیم امور زندان های افغانستان بیان نمود 12هزار و 399 زندانی به مناسبت سالگرد پیروزی مجاهدین و نیز با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان ها، به فرمان رئیس جمهور غنی آزاد می شوند.

12هزار و 399 زندانی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آزاد می شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، اداره تنظیم امور زندان های افغانستان گفت 12هزار و 399 زندانی به مناسبت سالگرد پیروزی مجاهدین و نیز با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان ها، به فرمان رئیس جمهور غنی آزاد می شوند.

احمد راشد طوطاخیل، رئیس اداره تنظیم امور زندان ها امروز در یک نشست خبری با اعلام این مطلب گفت که رئیس جمهوری افغانستان فرمان عفو و تخفیف زندانیان را صادر کرده است. رئیس اداره تنظیم امور زندان ها همچنین گفته است که براساس فرمان رئیس جمهوری، تا به امروز 6 هزار و 124 زندانی آزاد شده اند و این فرایند همچنان ادامه دارد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهور افغانستان نیز بامداد امروز با نشر پیامی در توئیترش از نهایی شدن فرمان عفو زندانیان به مناسبت سالروز پیروزی مجاهدین خبر داده بود.

اشرف غنی پیش از این نیز فرمان رهایی حدود 9 هزار زندانی را به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان های افغانستان صادر کرده بود.

در حال حاضر بیش از 40 هزار زندانی در زندان های سراسر افغانستان به سر می برند و با توجه به گسترش روزانه ابتلا به کرونا در این کشور، شیوع کرونا در زندان ها از نگرانی های جدی دولت کابل به شمار می رود. شمار مبتلایان به کووید 19 در افغانستان تا به امروز به 1703 تن رسیده و در مجموع 57 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری در این کشور جان خود را از دست داده اند.

4129/

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4440

به "12هزار و 399 زندانی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آزاد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12هزار و 399 زندانی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آزاد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید