337 دانش آموز ابتدایی خراسان شمالی از تحصیل بازماندند

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: 337 دانش آموز دوره ابتدایی خراسان شمالی، سال تحصیلی جاری در کلاس درس حضور نیافته و از تحصیل بازمانده اند.

337 دانش آموز ابتدایی خراسان شمالی از تحصیل بازماندند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، عباس سعیدی سه شنبه 5 آذر گفت: امسال یکهزار و 190 دانش آموز دوره ابتدایی استان، بازمانده از تحصیل اعلام شدند که در بررسی ها پیگیری های انجام شده، شماری از آنان جذب و شماری هم هنوز شناسایی نشده و نشانی سکونت از آنان در دست نیست.

سعیدی گفت: در بررسی های انجام شده، مشخص شد از این تعداد، 296 دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و 276 نفر هم در آموزش و پرورش استثنایی استان پذیرش شده اند.

وی با بیان اینکه 32 نفر از دانش آموزان ابتدایی خراسان شاقتصادی به سایراستان های کشور مهاجرت کرده و 9 نفر هم به خارج از کشور رفته اند گفت: چهار نفر از دانش آموزان ابتدایی، به علت بیماری صعب العلاج از حضور در کلاس درس بازمانده اند و اشتغال به کار، علت ترک تحصیل سه نفر از این دانش آموزان شده است.

سعیدی اضافه نمود: 43 نفر از دانش آموزان بدون سرپرست و یا داشتن سرپرست بد، نتوانسته اند در مدارس حضور یابند و علت ترک تحصیل 13 نفر هم ازدواج زودهنگام بوده است.

وی با بیان این که 6 نفر از دانش آموزان ابتدایی استان، در مدارس دینی و حوزوی جذب شده اند گفت: 83 نفر از دانش آموزان فوت کرده اند و 86 نفر از دانش آموزان به علت هایی ترک تحصیل کرده اند و 251 نفر هم هنوز شناسایی نشده و آدرسی از آنان در دست نیست.

سعیدی اضافه نمود: بیشترین تعداد بازماندگان از تحصیل مربوط به بجنورد با 449 نفر و کمترین هم مربوط به شهرستان گرمه با هشت نفر به ثبت رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شاقتصادی در باره بازماندگان از تحصیل در دوره متوسطه اول گفت: سال تحصیلی جاری، 775 نفر از دانش آموزان متوسطه اول از حضور در کلاس های درس بازمانده اند که 379 نفر در پایه هفتم و 396 نفر در پایه هشتم هستند.

وی گفت: اشتغال به کار، ازدواج دختران، داشتن سرپرست بد، فقراقتصادی و مسائل اقتصادی خانواده ها، مخالفت خانواده ها برای ادامه تحصیل در مدرسه مختلط از مهم ترین علت بازماندن از تحصیل دانش آموزان استان است.

سعیدی با اشاره به این که امسال هزار و 680 نفر در رشته نظری، متوسطه دوم ترک تحصیل کرده اند گفت: از این تعداد 501 نفر در مدارس حوزوی جذب شده اند، هزار و 112 نفر ترک تحصیل کرده اند و علت بازماندن 64 دانش آموز هم سایر موارد بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شاقتصادی گفت: تلاش داریم تا دانش آموزان لازم التعلیم دوره ابتدایی در کلاس های درس جذب شوند و در این باره حمایت های لازم از طرف سایر نهادها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، کمیته امداد(ره) و دستگاه قضا انجام می شود.

در خراسان شاقتصادی 180 هزار دانش آموز زیر نظر 14 هزار معلم در بیش از 2 هزار باب مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3119

به "337 دانش آموز ابتدایی خراسان شمالی از تحصیل بازماندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "337 دانش آموز ابتدایی خراسان شمالی از تحصیل بازماندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید