50 درصد سرطان ها با تشخیص به موقع قابل درمان هستند

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس اداره پیشگیری و کنترل سرطان وزارت بهداشت، مهم ترین دلیل بروز سرطان را افزایش سن و جمعیت سالمندی دانست و گفت: همچنین سبک زندگی نامناسب و عوامل محیطی از دیگر دلایل بروز سرطان است.

50 درصد سرطان ها با تشخیص به موقع قابل درمان هستند

به گزارش، علی مطلق، با اشاره به اینکه براساس شاخص ها میزان بروز سرطان در ایران کمتر از متوسط دنیای است، اضافه نمود: نکته ای که حائز اهمیت بوده این است که ظرف دو دهه آینده تعداد موارد سرطان در کشور و دنیا افزایش خواهد یافت. این افزایش در ایران برجسته تر و عمده تر خواهد بود به طوری که تعداد موارد سرطان تا سال 2040 میلادی در کشور 115 درصد افزایش می یابد در حالی که این عدد در دنیا به 63 درصد خواهد رسید.

رئیس اداره پیشگیری و کنترل سرطان وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر تنها حدود 35 درصد جمعیت کشور فعالیت بدنی مناسب داشته و حدود 60 درصد از بزرگسالان با افزایش وزن و چاقی روبرو هستند. همچنین حدود 85 درصد از افراد میوه و سبزیجات به اندازه کافی در برنامه روزانه خود مصرف نمی نمایند که تمام این عوامل در بروز بیماری سرطان نقش دارد.

مطلق اعلام کرد: عوامل محیطی نیز همچون آلودگی هوا، فراوری ذرات معلق و مصرف سوخت در کشور از متوسط دنیای بالاتر است که باعث افزایش بروز سرطان می گردد.

وی با اشاره به اینکه سرطان معده در مردان و سرطان پستان در زنان در کشور از بروز بالایی برخوردار است، اضافه نمود: از دیگر سرطان هایی که در دو جنس بروز بالایی دارد می توان به سرطان دستگاه گوارش از جمله سرطان روده بزرگ و سرطان دستگاه ادراری از جمله سرطان پروستات و مثانه اشاره نمود. همچنین سرطان پوست و سرطان تیروئید از میزان بروز بالایی برخوردار هستند.

رئیس اداره پیشگیری و کنترل سرطان وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود 40 تا 50 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند، گفت: 50 درصد سرطان ها با تشخیص به موقع درمان پذیر هستند. سرطان بار مالی بسیار زیادی دارد به طوری که در دنیا میزان هزینه های این بیماری 20 درصد بیشتر از بیماری های قلبی و عروقی است و همین موضوع باعث شده که سرطان در صدر بیماری های هزینه بر قرار گیرد.

مطلق ادامه داد: براساس گزارش منتشر شده، هزینه مستقیم و غیر مستقیم سرطان در دنیا حدود هزارو 160 میلیارد دلار است که با پیشگیری و تشخیص به هنگام می توان انتظار داشت که 100 تا 200 میلیارد دلار از هزینه ها کاهش یابد.

رئیس اداره پیشگیری و کنترل سرطان وزارت بهداشت گفت: مسئله پیشگیری و تشخیص به هنگان سرطان علاوه بر اینکه از بعد فردی و اجتماعی اهمیت دارد، از بعد مالی نیز برای نظام سلامت و به طور خاص سازمان های بیمه گر حائز اهمیت است تا در برنامه ریزی های خود به این مساله توجه داشته باشند.

منبع : مهر

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3454

به "50 درصد سرطان ها با تشخیص به موقع قابل درمان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد سرطان ها با تشخیص به موقع قابل درمان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید