اختصاص 100میلیارد تومان برای تسریع در اجرای آزاد راه مشهد-چناران

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران ، محمد مقدوری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:طی بازدیدی که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه های راه و آزادراهی استان داشتیم مقرر شد به منظور یاری به تسریع در اجرا و پیشرفت پروژه آزادراه مشهد – گلبهار – چناران طی دو هفته آینده 100 میلیارد تومان اعتبار در قالب اوراق خزانه به پروژه تزریق گردد.

اختصاص 100میلیارد تومان برای تسریع در اجرای آزاد راه مشهد-چناران

وی اضافه نمود:بخشی دیگر از مسائل این پروژه ازجمله تملک اراضی مسیر و صدور مجوز انشعابات آب برای تامین آب مورد احتیاج پروژه هم قرار شد با حمایت استانداری از سوی دستگاه های مربوطه سرعت بیشتری یابد.

معاون استاندارخراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته کلنگ این پروژه به طول 53 کیلومتر از مشهد تا چناران به زمین زده شد و امروز در 4 قطعه مختلف کارگاه ها تجهیز گردیده و در دست اجراست و آستان قدس رضوی با سهم 70 درصدی در این پروژه مشارکت دارد و کار با شرایط بسیار خوبی مدیریت و دنبال می گردد.

وی تاکید نمود:پروژه حرم تا حرم طرح دیگری بود که در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی پیگیری شد و موضوع کمبود منابع مالی برای اجرای آن مطرح شد وبرای قطعه یک این پروژه در مسیر مشهد تا نیشابور به طول 15 کیلومتر که توسط قرارگاه خاتم الانبیااز حدود 10 ما قبل فعال و تا کنون بیش از یک میلیون و 200 هزار متر مکعب عملیات خاکی آن انجام گردیده است و مسئله ای از نظر تملک اراضی و عملیات اجرایی وجود ندارد و تنها مساله کمبود منابع مالی است که معاون وزیر راه شهرسازی وعده تامین 100 میلیارد تومان منابع برای این پروژه به صورت ویژه تا خاتمه سال را داد.

مقدوری اعلام کرد: همچنین برای اتمام باقیمانده عملیات اجرایی باند دوم محور مشهد - فریمان - تربت جام - تایباد که حدود 50 کیلومتر است و نیز بخشی از باند دوم محور مشهد - سرخس نیز مقرر شد برای هر یک از آنها به گونه ای برنامه ریزی گردد که حداکثر تا شهریور ماه سال 99 با توجه به یاری هایی که دولت در سفر اردیبهشت ماه سال جاری رئیس جمهوری به استان برای این دو پروژه مصوب نمود، به انجام برسد.

وی گفت: اعتبار مصوب برای محور مشهد - فریمان - تایباد بر اساس این مصوبه 100 میلیارد تومان و مشهد سرخس 80 میلیارد تومان است و کوشش بر تحقق این منابع است و بدین منظور مقرر شد مجوزهای لازم توسط شرکت توسعه زیرساخت های حمل و نقلی کشور صادر گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 251

به "اختصاص 100میلیارد تومان برای تسریع در اجرای آزاد راه مشهد-چناران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 100میلیارد تومان برای تسریع در اجرای آزاد راه مشهد-چناران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید