نظارت آنلاین بر پرتوهای رادیویی، تشعشات اندازه گیری می شوند

به گزارش نوای پرنده پارسی، پس از امکان ثبت شکایت از تشعشعات آنتن های اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس توسط رگولاتوری، سامانه برخط نمایش این اندازه گیری ها نیز ایجاد می گردد.

نظارت آنلاین بر پرتوهای رادیویی، تشعشات اندازه گیری می شوند

به گزارش خبرنگاران، با توجه به پروانه های واگذارگردیده به اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به پاسخگویی به شکایات مردم از تشعشعات آنتن های اپراتورهای یادگردیده اقدام می نماید. این فرآیند به صورت ثبت شکایت در سامانه شکایات سازمان توسط افراد حقیقی یا حقوقی؛ آنالیز شکایت و انجام اندازه گیری های لازم توسط اپراتور یا اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مربوطه و اعلام نظر سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی تشعشعات در کشور درباره نتایج اندازه گیری انجام می گردد.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی امروز در صفحه توییتر خود نوشت: یکی از وظایف سازمان تنظیم مقررات، اندازه گیری سطح تَجمُّعی تشعشعات رادیویی در کشور است تا نظارت دقیقی بر رعایت استانداردها صورت پذیرد. همانگونه که قول داده بودم، سامانه برخط نمایش این اندازه گیری ها، در هفته دولت، توسط سازمان تنظیم مقررات رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، از سوی نهادهای مسوول بارها اعلام گردیده که تشعشعات پرتوهای رادیویی کمتر از میزان استاندارد معین گردیده است، با این وجود شهروندان درصورت نگرانی از نصب دکل های اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس می توانند شکایت خود را ثبت نمایند تا اندازه گیری های لازم انجام و نتایج آن اعلام گردد. نحوه و مراحل ثبت شکایت از تشعشعات آنتن های تلفن همراه و وایمکس هم به این صورت است که جهت ثبت شکایت در پایگاه اطلاع رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با آدرس www.cra.ir به شاخه پاسخگویی به شکایات مراجعه نموده و با وارد کردن اطلاعات خواسته گردیده در هر قسمت شکایت خود را ثبت نموده و با دریافت کد رهگیری مراحل اقدامات انجام گردیده در آن مورد را پیگیری کنید.

در هر حال مقادیر تشعشعات رادیویی و مایکروویو در مناطق مسکونی و اماکن عمومی باید از حدودی که در استاندارد ملی ایران با عنوان پرتوهای غیر یونساز-حدود پرتوگیری آمده است، کمتر باشد.

بر این اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اعلام نموده بر اساس قانون حفاظت در برابر تشعشعات بر عهده سازمان انرژی اتمی و وظیفه اندازه گیری سطح تجمعی تشعشعات رادیویی به عهده سازمان تنظیم مقررات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. سازمان تنظیم مقررات، از امروز (یکشنبه) خروجی اندازه گیری برخط اثر تجمعی تشعشعات امواج رادیویی را در شهرهای تهران و شیراز در دسترس مردم قرار می دهد. وزارت ارتباطات از اظهارنظرها و تحلیل های کارشناسی متخصصان درباره موضوع تشعشعات رادیویی استقبال می نماید و در صورتی که اعضای شوراهای اسلامی شهرها یا شهرداران کلان شهرها درخواست مشابهی داشته باشند، آنالیز و اقدام می گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 137

به "نظارت آنلاین بر پرتوهای رادیویی، تشعشات اندازه گیری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت آنلاین بر پرتوهای رادیویی، تشعشات اندازه گیری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید