همایش پرسش از هنر معاصر ایران برگزار می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، همایش پرسش از هنر معاصر ایران در هفتۀ چهارم آبان ماه در دانشگاه هنر تهران برگزار می گردد.

همایش پرسش از هنر معاصر ایران برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران ، این همایش در دو حوزۀ برگزاری نشست و سخنرانی و تدوین مقاله به آنالیز هنر معاصر ایران و روش شناسی آن می پردازد.

همایش مذکور دارای شش محور اصلی است که عبارتند از:سیر دگردیسی در هنر معاصر ایرانتداوم هنر اسلامی در هنر معاصر ایرانبازتاب اندیشۀ اسطوره ای در هنر معاصر ایراناقتصاد در هنر معاصر ایرانرویکردهای نقد در هنر معاصر ایرانزنان در هنر معاصر ایران

اظهارنظر دربارۀ هنر نو و معاصر ایران را می توان از نسبت این هنر با وضعیت کلی اجتماعی و فرهنگی امروز آغاز و سیر دگردیسی آن را تبیین کرد. امروزه هنرمند ایرانی با مسئلۀ دنیای شدن و رقابت های شدید در عرصۀ دنیای هنر روبرو است و تحلیل این مهم به مطالعه روشمند و ساختاری نیازمند است تا بتواند راه گشای مناسبی در خوانش هنر امروزین ایران باشد.

رویکردهای گوناگونی که پژوهشگران در پرداختن به هر موضوع اتخاذ می نمایند موجب فراوری نظریه های گوناگون در باب آن مبحث خواهد شد و آگاهی از میزان کمی و کیفی مطالعات انجام گردیده در حوزۀ هنر معاصر، مسیرهای پیموده گردیده، تکرارها و کمبودها را معلوم می نماید. از این رو بازخوانی گفتمان های پیدا و پنهان در سیر تکامل و تطور یک مقولۀ فرهنگی، می تواند در عین حال که یک آسیب شناسی از آن پدیده ارائه می دهد، راه را برای مطالعات نظری و عملی هموار کند.

همایش پرسش از هنر معاصر ایران محملی برای پرداختن به بسترها، دگردیسی ها، صندلی فعلی هنر ایران، و نحوۀ تعامل آن با هنر امروز دنیا است.

مؤسسه فرهنگی و هنری آموزشگاه هنر شمسه، انجمن هنر اسلامی با همکاری انجمن پژوهش هنر، کمیتۀ اجرایی برگزاری این همایش را برعهده دارند.

متقاضیان می توانند برای دریافت فایل فرمت مقاله، ثبت نام ، ارسال مقالات و کسب اطلاعات بیشتر به سایت آموزشگاه هنرشمسه به آدرسwww.academyehonar.comمراجعه نمایند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 309

به "همایش پرسش از هنر معاصر ایران برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش پرسش از هنر معاصر ایران برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید