کشور نیازمند توسعه مراکز فنی و حرفه ای است

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، محمود بهمنی صبح پنجشنبه در نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی که در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کرج برگزار گردید، با اشاره به اینکه دنیای امروز، دنیای تقاضا و عرضه است، اظهار کرد: این مهم بر لزوم فراهم کردن تقاضاها در جامعه تاکید دارد.

کشور نیازمند توسعه مراکز فنی و حرفه ای است

وی در ادامه با اعلام اینکه تا سه سال آینده حدود یک میلیون نفر در کشور فارغ التحصیل فوق لیسانس و دکتری می شوند، تاکید نمود: دولت باید فکری به حال فارغ التحصیلان کند و برنامه هایی برایشان در نظر گیرد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان با اشاره به اینکه افرادی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم هستند دارای فرصت های شغلی بیشتری نسبت به فارغ التحصیلان فوق لیسانس و دکتری هستند، توضیح داد: این مهم نشان دهنده اهمیت مهارت است زیرا کسانی که دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم هستند، حداقل مهارتی آموخته اند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه مگر می گردد سالانه 20 هزار دکتری علوم سیاسی تحویل جامعه دهیم و فقط 50 تا 100 نفر از آنها را جذب کنیم؟ گفت: این ها نشان می دهد که باید کشور را از لحاظ فنی و حرفه ای تقویت کنیم. زمانی می گفتیم که باید ایران را به مدرسه تبدیل کنیم اما حالا ضروری است که کشور را از لحاظ فنی و حرفه ای تقویت کنیم.

بهمنی با تاکید بر لزوم تغییر در سیستم آموزشی کشور، اظهار داشت: دولت باید نیازهای جامعه را برآورده کند و این مهم بر لزوم اجرای تغییراتی در سیستم آموزشی تاکید دارد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان بر لزوم افزایش تعامل میان وزرای آموزش و پرورش و علوم تاکید نمود و اضافه نمود: با تعامل و برنامه ریزی صحیح می توانیم شاهد تغییرات درستی در سیستم آموزشی کشور باشیم.

به گفته وی امید داریم با حرکت در راستای مهارت آموزی به اهداف مطلوبی در حوزه فنی و حرفه ای دست یابیم تا بخشی از مسائل کشور حل گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 624

به "کشور نیازمند توسعه مراکز فنی و حرفه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور نیازمند توسعه مراکز فنی و حرفه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید