استفاده زیاد از وایتکس موجب آسیب شدید ریه می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/مازندران متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه استفاده زیاد وایتکس موجب آسیب شدید ریه می گردد، گفت: به هیچ عنوان وایتکس را با آب گرم حل نکنید.

استفاده زیاد از وایتکس موجب آسیب شدید ریه می گردد

دکتر معصومه بیانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر دو ماده ضدعفونی کننده الکل و کلر (وایتکس) بیشتر در حال استفاده است.

وی توضیح داد: کسانی که مراقبت از بیمار کرونایی در منزل دارند، بهترین کار حل کردن آب و وایتکس به میزان یک به نوزده است.

متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد: کسانی که در شرایط عادی نیز به دنبال ضدعفونی خانه هستند، بهتر است این مقدار را یک به 49 انجام دهند.

دکتر بیانی ادامه داد: به هیچ عنوان وایتکس را با آب گرم حل نکنید و حتما در هنگام استفاده از آب وایتکس تهویه هوای محیط نیز انجام گردد چراکه خود کلر موجب آسیب رسانی به ریه می گردد.

وی گفت: الکل مورد احتیاج نیز بهتر است 70 درصد باشد؛ اگر به الکل 96 درصد دسترسی دارید، الکل را به نسبت 3 به یک با آب جوشیده سرد شده مخلوط کنید تا 70درصد گردد.

متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: محلول آب و وایتکس بیش از 24 ساعت نگهداری نگردد و حتما دور از نور قرار گیرد.

دکتر بیانی به خانم های خانه توصیه کرد: استفاده بیش از اندازه از وایتکس موجب آسیب شدید به ریه خواهد شد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4292

به "استفاده زیاد از وایتکس موجب آسیب شدید ریه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده زیاد از وایتکس موجب آسیب شدید ریه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید