تفاهم داشتن با همه چقدر سخت است!

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، کتاب راز و رمز برقراری ارتباط با تمرین های متعدد یاری می نماید تا راه های خودشناسی بهتر را کشف کنید و رفتارهای موثر در پیش بگیرید که تجربه تعادل صحیح و روابط صلح آمیز و سازنده را برایتان به ارمغان می آورد.

تفاهم داشتن با همه چقدر سخت است!

این کتاب در پنج فصل تنظیم شده است. چه صندلیی به خود می دهم؟، بشنویم اما اشتباه نکنیم، با رفتار مثبت خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهیم، چرا به استقلال درگیری برویم: تعارضات، هیجانات و دیگر رفتارهای پرتنش کلیدهای تغییر، ابراز وجود کنید و در محیط کار جای خود را در میان دیگران پیدا کنید. و خاتمه بخش کتاب نیز فهرست تمرین ها آمده است.

در مقدمه کتاب آمده است: در جامعه فردگرای ما، که دیدگاه حاکم به استقلال و خودرایی افراد ارج می نهد، سختی در یافتن صندلی خود به شدت حس می گردد. دیگر صندلی افراد از نسلی به نسل بعد به ارث نمی رسد: ما لزوما حرفه پدر و مادر خود را دنبال نمی کنیم، پسر یک کارگر لزوما کارگر نیست، دختر یک بورژوا لزوما بورژوا نیست. الگوها و وظایفی که از پدران و پدربزرگانمان به ما منتقل می شوند دست و پاگیر و انعطاف ناپذیر به شمار می آیند و دیگر مورد قبول نیستند.

دیگر الگوی حاضر آماده وجود ندارد، هر کس باید راه خود را بسازد. دیگر هویتی به ما داده نمی گردد، باید آن را خلق کنیم. در نتیجه چون از ما انتظار می رود خلاق و مبتکر باشیم، خود را تنها حس می کنیم. در چنین شرایطی، با وجود افراد متفاوتی که ما را احاطه نموده اند، به راحتی گیج و سردرگم می شویم و احساس نارضایتی می کنیم.

یافتن صندلی خود مستلزم این است که موقعیت خود را نسبت به دیگران بسنجیم و این تنها نشانه ثابتی است که در دست داریم. تمام اشخاصی که خودمان را با آن ها مقایسه می کنیم، که ما را می نگرند که ما را دسته بندی می نمایند. پس راه چاره در روشی است که در مدیریت روابط خود با دیگران اتخاذ می کنیم. هویت ما به یاری دیگران و در ارتباط با دیگران شکل می گیرد. نگاه هایشان، سخنانشان، قدردانی شان و حتی ناسپاسی شان نقش مهمی در یافتن صندلیمان ایفا می کند.

باربارا متیسون مربی بین المللی و روانکاو فرانسوی-آمریکایی است که از بیست سال پیش در زمینه ارتباط میان فرهنگی کار نموده و در این حوزه تخصص دارد. او با سازمان ها و شرکت های ملی و بین المللی همکاری می کند و به افراد و گروه ها یاری می کند تا در موقعیت های کاری و شخصی شان موثرتر باشند.

تفاهم داشتن با همه چقدر سخت است! روابط ما با اطرافیانمان اغلب منبع سوءتفاهمات و تنش هاست. این کتاب با آنالیز موشکافانه ساز و کارهای ارتباط میان فردی، شما را به پرورش هوش ارتباطی تشویق می کند، تا همزمان که صندلی خود را به اثبات می رسانید، به دیگران نیز اجازه ابزار وجود دهید.

کتاب راز و رمز برقراری ارتباط، با آنالیز ساز و کارهای ارتباطات میان فردی، به ما یاری می کند تا ظرفیت های ارتباطی خود را گسترش دهیم، خود را بهتر بشناسیم، در جریان مراودات رفتار صحیح تری در پیش گیریم و با حفظ تعادل در رابطه آن را به تجربه ای سازنده و صلح آمیز بدل کنیم.

هرچند به زعم عموم ما در عصر ارتباطات به سر می بریم و روزانه به اشکال مختلف در حال برقراری ارتباط با آدم ها هستیم، وقتی درست نگاه می کنیم در می یابیم که شروع یک رابطه ساده می کند، اما حفظ آن و برقراری تفاهم مشترک بسیار سخت است.

کتاب راز و رمز برقراری ارتباط نوشته باربارا متیسون با ترجمه فرزانه مهری در 151 صفحه، شمارگان یک هزار و 100 نسخه و بهای 25 هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7035

به "تفاهم داشتن با همه چقدر سخت است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم داشتن با همه چقدر سخت است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید