خبرنگاران سایه کرونا بر نشست گروه 20 در عربستان

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران- خبرنگاران- در حالی عربستان این روزها میزبان نشست گروه 20 است که افزایش شیوع ویروس کرونا تاثیر زیادی بر صورتجلسه این نشست داشته و مقامات اقتصادی جهان در این نشست به دنبال یافتن راهکارهایی برای کاهش تاثیر این ویروس کشنده بر اقتصاد جهانی هستند.

خبرنگاران سایه کرونا بر نشست گروه 20 در عربستان

به گزارش فرانس 24، وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی 20 اقتصاد بزرگ جهان (گروه 20) در حالی روز شنبه در ریاض گردهم آمده اند که قرار است در نشست دو روزه تاثیر بالقوه شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی را مورد بررسی قرار دهند.

در این نشست که میزبانی آن بر عهده عربستان سعودی است، رهبران مالی از 20 اقتصاد برتر جهان به دنبال اجماع در مورد راه های دستیابی به یک سیستم مالیات جهانی برای دوره دیجیتال هستند.

گردهمایی گروه 20 در شرایط فزاینده نگرانی در مورد شیوع ویروس کرونا برگزار می شود، زیرا مقامات چینی میلیون ها نفر را برای جلوگیری از شیوع این بیماری تحت مراقبت شدید قرار داده اند.

پکن اعلام کرده است که مقامی را برای شرکت در اجلاس گروه 20 از چین به عربستان اعزام نمی کند.

این در حالی است که سفیر چین در ریاض، ریاست هیاتی کوچک از پکن را در این اجلاس برعهده دارد.

براساس آخرین اخبار رسمی، شمار کل مبتلایان کرونا در چین به 77 هزار و 928 نفر در سراسر جهان رسید که 76 هزار و 288 نفرشان چینی هستند.

در این میان دو هزار و 362 نفر جان باخته اند که دو هزار و 345 نفر آن ها در چین بوده است.

از میان جمع مبتلایان 20 هزار و 861 نفر نیز درمان شده اند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3798

به "خبرنگاران سایه کرونا بر نشست گروه 20 در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سایه کرونا بر نشست گروه 20 در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید