سلیمی: کتب ده گانه به تحقق تمدن اسلامی کمک می کند

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مجموعه کتب دهگانه انقلاب اسلامی ترویج کننده تمدن اسلامی در کل جهان است و به تحقق تمدن اسلامی در جهان کمک می کند.

سلیمی: کتب ده گانه به تحقق تمدن اسلامی کمک می کند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در مراسم رونمایی از کتب ده گانه انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار گشت، گفت: در فرایند شکل گیری تمدن ها در عرصه های گوناگون علوم انسانی سوالات بسکمک مطرح شده است. متاسفانه اندیشه ورزی در پاره ای از مسائل بنیادین جهانی امروز گم شده به عنوان مثال شکل گیری نطفه تمدن ها یکی از این مسائل است.

سلیمی ادامه داد: در تمدن اسلامی 2 نگاه به تحول انسانی وجود دارد. تمدن اول دارای تولد و افول بوده و فلاسفه علوم اسلامی جزو تمدن دوم به شمار می فرایند و نگاه اول را با آموزه های اسلامی سازگار نمی دانند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به قرار دریافت بشر در راستا تمدن گفت: بشر در راستا تمدن قرار گرفته است و تمدن های مختلف راز و نشیب های بسکمک را تجربه کرده اند. نگاه افراد به زیست بشری، تکامل، فلسفه آفرینش در ادیان مختلف متفاوت است.

وی شرح داد: انقلاب اسلامی پایه گذار شکل گیری تمدن جدیدی است که انسان ها را به سمت اهداف آفرینش هدایت می کند و از فراز و نشیب ها سربلند و سلامت عبور می دهد. دانشگاه ها در بسط تمدن اسلامی نقش مهم و تاثیر گذاری را ایفا می کنند؛ اساتید با اندیشه ورزی باید در این راستا کمک کننده باشند.

سلیمی گفت: مجموعه کتب دهگانه انقلاب اسلامی چراغ راه و هدایت کننده پیروزی انقلاب اسلامی و ترویج کننده تمدن اسلامی در کل جهان است؛ کتب دهگانه انقلاب، به تحقق تمدن اسلامی در جهان کمک می کند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3335

به "سلیمی: کتب ده گانه به تحقق تمدن اسلامی کمک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلیمی: کتب ده گانه به تحقق تمدن اسلامی کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید