شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در دنیا از 12 میلیون گذشت، آمریکا، برزیل و هند در رده های اول شیوع

به گزارش نوای پرنده پارسی، شمار موارد تایید شده عفونت با ویروس کرونا در دنیا روز پنجشنبه 19 تیر از 12 میلیون گذشت و آمریکا بیشترین میزان یک روزه افزایش در موارد عفونت را گزارش کرد.

شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در دنیا از 12 میلیون گذشت، آمریکا، برزیل و هند در رده های اول شیوع

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین در حالیکه شمار موارد کووید-19 در دنیا تقریبا با میزان یک میلیون مورد در هفته افزایش می یابد، شمار کل موارد عفونت به 12012720 مورد و شمار تلفات ناشی از آن به 548914 مورد رسید.

آمریکا شمار بی سابقه بیش از 60000 مورد عفونت در طول 24 ساعت را گزارش کرد و شمار کل موارد عفونت در آمریکا از 3 میلیون مورد گذشت. تلفات ناشی از کووید-19 نیز به 132299 مورد رسید که تقریبا یک چهارم کل تلفات در دنیا است.

هند روز پنجشنبه حدود 25000 مورد جدید کووید-19 گزارش کرد و ویروس کرونا به انتشار مصیبت بارش در این کشور یک میلیارد و چهارصد میلیون نفری ادامه می دهد. شمار تلفات در هند نیز به بالای 21000 مورد رسیده است. انستیتوی علوم ریاضی در چنای هند اظهار داشت میزان تکثیر (R0) (معیاری درباره اینکه هر فرد آلوده به ویروس آن را به چند نفر منتقل می نماید) در هفته اخیر به 1.2 افزایش یافته است، در حالیکه این میزان پس از رسیدن به حداکثر 1.8 در ماه مارس (اواخر اسفند) به طور مداوم در حال کاهش بود.

برای اینکه شمار موارد جدید عفونت کرونا آغاز به کاهش کند، میزان تکثیر باید به زیر یک برسد. کارشناسان می گوید گستردگی واقعی انتشار ویروس کرونا در هند معلوم نیست، چرا که این کشور با توجه به جمعیت عظیمش باید شمار بسیار بیشتری آزمایش انجام دهد.

شمار موارد کرونا در برزیل نیز که در رده دوم دنیا از لحاظ شیوع کووید-19 نهاده شده است به 1700000 مورد و شمار تلفات در آ به 67964 مورد رسید.

انتشار ویروس کرونا در سه کشور امریکا، برزیل و هند که سه رده اول را در دنیا به خود اختصاص داده اند، هیچ نشانه ای از کاهش نشان نمی دهد و اکنون بیش از 60 درصد موارد جدید عفونت در این سه کشور رخ می دهد.

در آمریکای جنوبی، در شیلی شمار موارد عفونت کرونا به بالای 300000 مورد رسید و این کشور با پشت سر گذاشتن بریتانیا و اسپانیا در رده ششم از لحاظ شمار عفونت ها نهاده شد. اتحادیه های کارگری در شرکت کودلکوی شیلی، بزرگترین تولیدکننده مس در دنیا از مبتلا شدن حدود 3000 کارگر به کرونا خبر دادند و خواهان انجام اقدامات ایمنی بیشتر شدند.

- آرژانتین میزان بی سابقه 3604 مورد عفونت در روز را گزارش کرد و برای نخستین بار شمار موارد عفونت روزانه اش از 3000 گذشت. شمار موارد عفونت در این کشور اکنون به 87030 مورد رسیده است که افزایشی پنج برابری نسبت به اول ماه ژوئن (40 روز پیش) نشان می دهد. آرژانتین هنوز از لحاظ شمار موارد در رده پایین تری نسبت به برزیل، شیلی و پرو در آمریکای لاتین نهاده شده است.

- در نیوزیلند که عملا ویروس کرونا را ریشه کن نموده است، پس از آنکه یک مرد با آزمایش مثبت از یک هتل محل قرنطینه گریخت، به طور 24 ساعت در محل های قرنطینه گشت زنی خواهد نمود.

- توکیو پایتخت ژاپن روز پنجشنبه 220 مورد جدید عفونت را گزارش کرد که از میانه ماه آوریل (اواسط فروردین) بیشترین میزان عفونت روزانه شمرده می گردد و نگرانی ها درباره گسترش انتشار ویروس را برانگیخته است. توکیو تا به حال بیش از 7000 مورد کووید-19 گزارش نموده است که حدود یک سوم کل موارد در این کشور است.

- استرالیا پس از شیوع دوباره ویروس کرونا در ملبورن، دومین شهر پرجمعیت این کشور در ایالت ویکتوریا، دوباره این شهر قرنطینه کامل کرد.

- چین تصمیم آمریکا به خروج از سازمان دنیای بهداشت را محکوم کرد و به این ترتیب مورد دیگری به اختلافات میان این دو بزرگترین اقتصاد دنیا و رقبای ژئوپولیتیک افزوده شد.

-روسیه یک داروی جدید ضد ویروسی به نام کوروناویر را برای درمان کووید-19 تایید کرد بوسیله شرکت روسی آر-فارم ساخته شده است و شمار موارد عفونت کرونا در این کشور نیز از 700000 مورد گذشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4579

به "شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در دنیا از 12 میلیون گذشت، آمریکا، برزیل و هند در رده های اول شیوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در دنیا از 12 میلیون گذشت، آمریکا، برزیل و هند در رده های اول شیوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید