مایکروسافت در سودای ساخت سرفیس دو نمایشگره با لولاهایی پیچیده از جنس مایع است

به گزارش نوای پرنده پارسی، بیش از دو سال است شایعات و خبرهایی درباره یک سرفیس تاشو و دو نمایشگره می شنویم. در ابتدا قرار بود این سرفیس مایکروسافت در سال 2018 رونمایی گردد ولی اینک تازه ترین نشت ها و اخبار می گوید غول ردموند در سال 2020 یک محصول سرفیس انعطاف پذیر با دو صفحه نمایش عرضه خواهد نمود.

مایکروسافت در سودای ساخت سرفیس دو نمایشگره با لولاهایی پیچیده از جنس مایع است

در حالی که هنوز هیچ اطلاعات یا اخبار موثقی درباره این سرفیس از سوی مایکروسافت اعلام نشده است؛ بعضی رسانه ها می گویند قابلیت اجرای اپلیکیشن های اندروید را هم خواهد داشت. مایکروسافت در تاریخ 2 اکتبر(10 مهر ماه)، یک مراسم رونمایی دارد ولی غالب رسانه ها احتمال می دهند یک سخت افزار جدید سرفیس به همراه بعضی لوازم جانبی آن ها را رونمایی کند و از سرفیس تاشو خبری نیست!

اما جدیدترین شایعات پیرامون سرفیس تاشو را نشریه آلمانی WindowsUnited با انتشار تصاویری از یک ثبت اختراع مایکروسافت دامن زده است. این نشریه آنلاین مدعی است مایکروسافت در پی ساخت سرفیس تاشویی با دو صفحه نمایش و لولاهای مایع است.

ثبت اختراع جدید مایکروسافت این ماه در WIPO منتشر شده و نشان می دهد این شرکت در حال کار روی یک صفحه نمایش اولد انعطاف پذیر و لولاهایی است که از یک مایع نیمه چسبناک ساخته شده اند. سایت ورج می گوید این نوع مایع به دستگاه های تاشو یاری می نماید به راحتی خم شوند و در موقعیت های مختلف قرار گیرند بدون اینکه فشار یا استرسی بدان ها وارد آید. این مایع درون حفره ای اطراف نمایشگر تاشو ریخته می گردد.

ثبت اختراع جدید مایکروسافت به طور کامل روی لولاها متمرکز شده است و نحوه کار آن ها را نمایش می دهد. طرح های مفهومی مایکروسافت برای این سرفیس تاشو نشان می دهد لولاها نقش بسیار مهمی در دستگاه داشته و تسهیل نماینده حرکت و انعطاف پیذری نمایشگرها هستند. مدت ها است مایکروسافت در حال طراحی انواع لولاهای پیچیده و فوق العاده جذاب برای دستگاه های تاشو است ولی این بار شاهد جزئیات دقیق و بیشتری هستیم.

جالب است در بخشی از این طرح مفهومی و ثبت اختراع تاکید شده است که این لولا ساختاری ممانعت نماینده از ورود اجسام خارجی به بخش لولای دستگاه دارد. اخیرا، سامسونگ مشکلاتی با ورود گرد و خاک یا اجسام خارجی دیگر به محل لولای گلکسی فولد داشت.

این ثبت اختراع توسط واحد بخش اعطای لایسنس فناوری های مایکروسافت به ثبت رسیده است و به این معنی است که شرکت های همکار و دیگر سازندگان کامپیوترهای شخصی می توانند از مجوز این لولاهای مایع برای ساخت محصولات خود استفاده نمایند. در واقع، مایکروسافت می خواهد این نوع طراحی لولاها به بخش وسیعی از سخت افزارهای تاشو نفوذ کند.

هنوز تعیین نیست این لولای مایع در لپ تاپ دو نمایشگره Surface Centaurus نیز استفاده خواهد شد یا خیر. بعضی شایعات می گفتند این لپ تاپ در اواخر سال 2019 رونمایی می گردد.

آنچه مسلم است؛ سرفیس تاشوی مایکروسافت شاید در سال 2020 عرضه گردد و شاید هم باید هنوز صبر کنیم و منتظر ثبت اختراع ها و طراحی های دیگر باشیم.

منبع

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2364

به "مایکروسافت در سودای ساخت سرفیس دو نمایشگره با لولاهایی پیچیده از جنس مایع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت در سودای ساخت سرفیس دو نمایشگره با لولاهایی پیچیده از جنس مایع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید