مجموعه تمبر ابوعلی سینا به مناسبت روز پزشک رونمایی می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، رحیم پرنیا مدیرعامل خانه سکه ایران، از رونمایی مجموعه ابوعلی سینا به مناسبت فرارسیدن روز پزشک مصادف با اول شهریور ماه اطلاع داد و بیان نمود: مجموعه ابوعلی سینا که با هدف قدردانی از کوشش پزشکان و کادر درمانی فراوری شده است، مجموعه ای از کتابچه حاوی زندگینامه، تفکرات و تمایلات ابوعلی سینا و 3 تمبر ایرانی، اروپایی (فرانسوی) و آفریقایی (تونسی) است. این تمبر ها در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا کسی که به آن ها نگاه می نماید، در یک نظر آن ها را با هم قیاس کند تا بداند که هر کشور ابوعلی سینا را با لباس و فرهنگ تصویری خودش به تصویر می کشد و لزوما به فرهنگ ایرانی ارج نمی گذارد؛ یعنی هیچ کشوری در فراوری محصولات مرتبط به ابوعلی سینا آن تصویری را که ما از او داریم، به نمایش نگذاشته است.

مجموعه تمبر ابوعلی سینا به مناسبت روز پزشک رونمایی می گردد

او اضافه کرد: تمبر های مورد نظر در قالب دو کتاب در کنار یکدیگر قرار می گیرند. یکی از کتاب ها حاوی تمبر هایی است که از جنس طلا ساخته و فراوری شده است. این تمبر ها در کتاب یکدیگر با جنس های مختلفی فراوری شده اند. تمبر تونسی با جنس مس، تمبر فرانسوی با جنس نقره و تمبر ایرانی با جنس طلا در این کتاب قرار گرفته و دیده می شوند.

مدیرعامل خانه سکه ایران گفت: ما با فراوری مجموعه ابوعلی سینا می خواستیم بگوییم اگرچه کشور های دیگر برای تصاحب شخصیت های برجسته ایران کوشش می نمایند، اما این شخصیت ها همچون سایر شخصیت های برجسته دنیا، مفاخر بشری هستند و کسی نمی تواند آن ها را تصاحب کند.

پرنیا اعلام کرد:مجموعه ابوعلی سینا در تعداد محدود عرضه می گردد.

باشگاه خبرنگاران

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: گردشبان
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4924

به "مجموعه تمبر ابوعلی سینا به مناسبت روز پزشک رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه تمبر ابوعلی سینا به مناسبت روز پزشک رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید