مربی بلژیکی به عنوان سرمربی تیم ملی کشور انتخاب شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، مهدی تاج پیش از ظهر پنج شنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران گفت: امروزه فوتبال به بخشی از مسائل اجتماعی جامعه تبدیل شده و تقریباً از یک ورزش، کمی فراتر رفته به نحوی که بسیاری کشورها امروزه قدرت خود را به وسیله فوتبال به رخ یکدیگر می کشند.

مربی بلژیکی به عنوان سرمربی تیم ملی کشور انتخاب شد

وی اضافه کرد: وجود داواران مطلوب و قرار دریافت فوتبال ایران حدود هشت سال در رنکینگ اول فوتبال آسیا نیز نشان از قدرت کشور است که همگان برای این جریان مثبت تلاش کردند.

تاج شرح داد: اکنون قرار گیری فوتسال ایران در رده سوم و فوتبال ساحلی در رده دوم دنیا اعتبار بزرگی از حیث اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه با وجود بودجه اندک در چهارمحال و بختیاری اقدامات زیبنده ای انجام شده است، شرح داد: سایر استان ها نیز در شرایط اقتصادی فعلی کشور گلایه ای ندارند و این شرایط را پذیرفتند و اکنون در شرایط محیطی، نوع افکار و مدیریت انسان و برنامه ریزی اش سنجیده می شود و در حال حاضر حوزه فوتبال کشور با وجود محدودیت ها پیروز بوده است.

وی اعلام نمود: امروزه در حوزه فوتبال هر هفته صدها هزار نیروی فعال و جوان به ورزشگاه می آید و این بزرگترین همایش انسانی کشور است که هیچ ارگان و نهادی در حوزه فوتبال با فدراسیون فوتبال قابل مقایسه نیست.

تاج گفت: امروز فوتسال بعد از فوتبال با اختلاف معنی داری خود را به فوتبال چسبانده است و این امر نشان از تلاش در این زمینه است.

وی اعلام نمود: با توجه به سطح گسترده حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، حاشیه های خاص خود را دارند و این موارد طبیعی است و همواره مورد حمایت قرار می گیرند اما همواره عده ای به درست و برخی نیز به غلط تحلیل و تفسیرهای متفاوتی از فوتبال دارند.

تاج با اشاره اینکه با آوردن سرمربی از بلژیک گفته ایم که این سرمربی هیچ بیماری ندارند اما بازهم این صحبت ها شروع شده است، گفت: جای تعجب دارد که گاهی عزت و غیرت خود را زیر پا می گذاریم و شنیده می شود که فدراسیون در بروکسل و بلژیک و … رفته تا قرارداد امضا کند که باید گفت مگر در ایران نمی شود قرارداد امضا کرد، بلکه قطعاً موانع دیگری بوده است.

وی اعلام نمود: در این شرایط یک کارشناس در رسانه صحبت های دارد و بعد انتقاد کرده و می خواهد فدراسیون پاسخ دهد و مردم گوش می کنند که شاید از حیث رسانه ای مطلوب باشد اما از نظر افکار عمومی مطلوب نیست.

تاج تاکید کرد: امروز فوتبال بسیاری از صفحات روزنامه ها، سایت ها و برنامه های رادیو و تلویزیون را به خود به صورت رایگان اختصاص داده و این رایگان بودن همانند یک تاکسی است که 60 تا 70 درصد مسافران خود را رایگان سوار می کند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: سرمربی بلژیکی که برای فوتبال ایران با آن در حال مذاکره هستیم پیروز شده تیم بلژیک را از رده 52 و 53 به رده نخست دنیا بکشاند که اقدام مطلوبی است و آوردن این افراد برای کشور بسیار مهم است زیرا همچنان بهترین ها با وجود محدودیت ها به ایران می آیند و کار می کنند.

وی گفت: تقریباً آقای ویلموتس را سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باید بدانیم و یکشنبه یا دوشنبه وارد کشور می شود و اسامی تیم ملی را اعلام خواهد کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: بعد از کی روش به دنبال جذب یک سرمربی برای تیم ملی بودیم که رنج سنی 50 تا 55 سال داشته باشد و آقای ویلموتس حدود 50 سال سن دارد.

تاج شرح داد: ویلموتس جز بهترین فوتبالیست های دنیا بوده و هر مربی بدون استثنا افول، صعود و موانعی داشته اما ویلموتس جوان و دارای انگیزه است و به دلیل نیاز حوزه فوتبال به عنوان سرمربی انتخاب شده است.

وی تاکید کرد: مبلغ قرارداد هنوز برای دو طرف قابل انتشار نیست اما موارد مطلوبی مانند کاهش دستیاران سرمربی قبلی تیم ملی فوتبال ایران از 11 به دو یا سه نفر و وجود دستیاران ایرانی نیز در قرارداد ویلموتس لحاظ شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه شنیده شده ویلموتس برای رئیس فدراسیون فوتبال خط و نشان کشیده که به صورت پروازی به ایران می آید، گفت: ویلموتس این پیشنهاد را نداشته است و به صورت جدی وارد کشور می شود و کار خود را شروع خواهد کرد.

تاج ادامه داد: ویلموتس جوان و کارنامه پیروزی دارد و یک نسل طلایی را به فوتبال بلژیک معرفی کرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه تاکید کرد: هزینه های فوتبال و فوتسال ساحلی متفاوت است و در چهارمحال و بختیاری می توان با هزینه پایین آن را توسعه داد که سود بسیاری برای کشور خواهد داشت.

وی اعلام نمود: نبود ساحل به معنی عدم انجام فوتبال ساحلی نیست و از نظر تماشاچی به ترتیب فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی با اقبال مردم روبرو شدند که باید تلاش شود تا فوتبال ساحلی ایران برزیل را نیز پشت سر بگذارد.

تاج اعلام نمود: در حوزه فوتبال بانوان در استان اقدامات مطلوبی شده است و در آموزش، کلاس های داوری پیروز بودند که همواره ممکن است در مواردی مزیت نباشد و در موضوعاتی مزیت وجود داشته باشد که باید آن را تقویت کرد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1340

به "مربی بلژیکی به عنوان سرمربی تیم ملی کشور انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مربی بلژیکی به عنوان سرمربی تیم ملی کشور انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید