هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا

به گزارش نوای پرنده پارسی، سازمان غذا و داروی آمریکا، نسبت به روش جنجال برانگیز انتقال خون جوانان که اخیرا به موضوعی داغ در درمان های آزمایشی برای جلوگیری از پیری و بیماری آلزایمر تبدیل شده است، هشدار داد.

هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، تعدادی از مطالعات اخیر روی حیوانات و انسان ها نشان داده که ترکیبات خون افراد جوان می تواند به درمان بیماری های پیری از جمله پارکینسون و نیز تاخیر در روند پیری یاری کند.

تعدادی از کلینیک ها در آمریکا و بعضی کشورها این روش بحث برانگیز انتقال خون را که به تازگی مطرح شده است، انجام می دهند.

اما سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی اعلام نموده مدارک بسیار اندکی برای اثبات اثربخشی این عمل وجود داشته و ایمنی این روش نیز هنوز به تایید نرسیده است.

در واقع پلاسمای خون به تنهایی برای انتقال، مورد تایید بوده و برای افرادی که خون زیادی از دست داده اند، بیماری های کبدی دارند، جراحی قلب داشته اند یا میزان بعضی پروتئین های مهم در خونشان کم است، حیاتی است. این پروتئین ها به لخته شدن خون و جلوگیری از خون ریزی یاری می نمایند. اما برای درمان بیماری های دوران پیری مانند آلزایمر و پارکینسون به تایید نرسیده اند.

با افزایش سن، حجم و کیفیت خون فرد کاهش می یابد و به همین ترتیب سطوح پروتئین های خون نیز کم می گردد.

متخصصان دانشگاه استنفورد بعضی اثرات ضد پیری و برگشت پذیری آلزایمر را به هنگام تزریق خونِ موش های جوان به موش های پیرتر مشاهده نموده اند اما هنوز در تلاشند تا دریابند که پروتئین ها یا دیگر فرآورده های خون انتقال یافته چه تاثیری روی موش ها دارند.

اما این روش هنوز به مرحله آزمایش های انسانی نرسیده و سازمان غذا و داروی آمریکا آن چه را که در بعضی کلینیک ها انجام می گردد، تایید ننموده و اعلام نموده این روش حتی ممکن است خطراتی در پی داشته باشد.

این نوع از تزریق می تواند حجم زیادی از پلاسما را وارد بدن فرد نموده که خطرات قابل توجهی از جمله عفونت ها، حساسیت ها، مسائل تنفسی و قلبی و دیگر خطرات را به همراه دارد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 861

به "هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید