حقوق های ریالی و عوارض های دلاری

به گزارش نوای پرنده پارسی، علیرضا باغچقی در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه بخش بزرگی از جامعه کارمند و کارگر هستند، اظهار کرد: درآمد این قشر از جامعه بدون افزایشی براساس ریال محاسبه می گردد در حالی که آنان ملزم به پرداخت هزینه های دلاری در زندگی خود هستند.

حقوق های ریالی و عوارض های دلاری

باغچقی اضافه نمود: متاسفانه بدون توجه به درآمدها در سطح استانی، افزایش قیمت ها براساس جهانی و یا سطح ملی محاسبه می گردد.

وی توضیح داد: اعدادی که دولت در قالب نرخ تورم اعلام می نماید در مرحله عمل با واقعیت زندگی مردم منطبق نیست، از این رو شاخص هایی که اعلام می نمایند برای کسی قابل پذیرش نیست.

عضوشورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: متاسفانه باوجود اینکه براساس قانون هزینه آموزش، درمان و برخی خدمات رایگان است اما هیچ گاه جامه عمل نگرفته و بعضا بسیاری از خدمات بیش از درآمدها محاسبه شده و جای سوال دارد که چه زمان این قوانین اجرایی خواهد شد؟

باغچقی اعلام کرد: تحمیل این همه هزینه بر مردم، زندگی را برای آنان سخت ساخته و آنان به طور مستمر خواستار علت این افزایش قیمت ها هستند.

وی ادامه داد: قابل قبول نیست یارانه 45 هزار تومانی سال 88 را که در آن موقع 45 دلار می شده را امروز با همان عدد ریال و تنها با 4 دلار محاسبه کرد و پرداخت و از طرفی دولت علیرغم کاهش 45 دلار به 4 دلار یارانه با منت تمام بر سر مردم آن را پرداخت کند.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: ضرورت دارد که دولت که منت یارانه را بر مردم دارد همین کاهش چشمگیر ارزش یارانه از 45 دلار به 4 دلار را بازگو کند که بر چه معیاری بر مردم این منت را روا می دارند در حالی که تمام اقلامی که با گران شدن آن، این یارانه به مردم پرداخت شد همچنان در حال افزایش است را بازگو کند.

باغچقی گفت: در مدیریت شهری گرفتار پازلی شده ایم که دولت به عنوان حاکمیت در اداراتی مثل راه و شهرسازی و استانداری بر مدیریت شهری اعمال نظر دارد و از طرفی نهادهای خدمات رسان همچون شبکه آب، برق، گاز و... به عنوان بخش های منفک مدیریت شهری، قیمت های انشعاب و بها را افزایش می دهند و نهادی مثل شهرداری که برخلاف کشورهای پیشرفته مدیریت واحد شهر را بر عهده ندارد اما خدمات گسترده ای را که مستلزم هزینه است باید به مردم ارائه دهد و از طرفی یاری های دولت به این نهاد عمومی همچنان در حال کاهش چشمگیر استکه این امر پازل مدیریت شهر را به حد بسیاری با مشکل روبرو نموده است.

وی با بیان اینکه اعضای شورا براساس صراحت قانون وظیفه آسیب شناسی مسائل شهری را دارند، اظهار کرد: بر اساس قانون شوراها به منظور تسریع در ارائه خدمات و پیشرفت نهادینه شده اند، بنابراین باید این آسیب ها و آلام اقشار را به حضور مسئولان ارشد رساند تا شاید کمی تامل نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد تاکید نمود: قطعا این نوع مدیریت شهری افزایش آسیب های اجتماعی را به همراه خواهد داشت و نارضایتی عمومی را به وجود می آورد.

باغچقی تاکید نمود: مصوبات شورا باید برمبنای سیاست های عمومی دولت و به نوعی براساس افزایش تورم باشد اما آنچه که شاهد هستیم تورم و آمارها با واقعیت منطبق نیست.

وی در ادامه به تصویب عوارض های شهرداری اشاره نمود و گفت: باتوجه به در سنوات گذشته قرار شد با تبدیل شاخص p به t در عوارض، تنها میزان t ارزش معاملاتی در سال های پیش رو تغییر کند و در ضریب ها تغییری اعمال نگردد اما متأسفانه این امر توسط شورا و شهرداری رعایت نمی گردد که نسبت به این انتقاد جدی دارم چرا که از یک سو با افزایش t به میزان 30 الی 60 در صد روبرو هستیم و از طرفی با تغییر ضریب های آن در دفترچه این میزان را در برخی تعرفه ها تا 200 درصد و بیشتر هم نیز افزایش داده ایم و اینکه می گوییم افزایش ها 30 درصد بوده اصلا صحیح نیست.

این عضو شورا اظهار کرد: افزایش عوارض بر زندگی مردم اثربخش است، حتی اگر در طول عمرشان یک نوبت اقدام به اخذ پروانه ساخت نمایند.

باغچقی با بیان اینکه اخذ این میزان افزایش عوارض بیشتر از میزان درآمد شهروندان است، توضیح داد: نه تنها تورم و آمارهایی که از سوی دولت اعلام می گردد با واقعیت ها مطابقت ندارد بلکه آمار افزایش میزان عوارض شهر نیز صحت ندارد و با حال واقیعت های زندگی مردم در تضاد است .

وی بر مدیریت هزینه های شهرداری تاکید نمود و اضافه نمود: باتوجه به اینکه نمی توانیم افزایش هزینه های شهرداری را نادیده بگیریم پس باید به مدیریت هزینه ها نگاه جدی داشت .

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 766

به "حقوق های ریالی و عوارض های دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق های ریالی و عوارض های دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید