فراوری الکل تا اطلاع ثانوی مجوز نمی خواهد

به گزارش نوای پرنده پارسی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با صدور ابلاغیه ای به سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور گفت که فراوری الکل در کشور تا اطلاع ثانوی نیازمند هیچ گونه مجوزی از سوی سازمان صمت نیست.

فراوری الکل تا اطلاع ثانوی مجوز نمی خواهد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسین مدرس خیابانی با صدور ابلاغیه ای به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در سراسر کشور خاطرنشان کرد: فراوری الکل در کشور تا اطلاع ثانوی احتیاجمند اخذ هیچ گونه مجوزی از سازمان های صمت نیست.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، در وزارت صنعت، معدن و تجارت و با توجه به اعلام آمادگی بعضی از واحدهای فراوریی برای فراوری الکل مورد احتیاج کشور، فراوری الکل بدون مجوز در واحدهای فراوریی امکان پذیر است.

بدیهی است الکل فراوریشده در این واحدها، صرفاً براساس حواله های سازمان غذا و دارو و تحت نظارت دانشگاه های علوم پزشکی استانها، بین مراکز فراوریکننده ژل ضدعفونی کننده توزیع خواهد شد.

همچنین اعلام شد که با موافقت سازمان غذا و دارو، علاوه بر صفر شدن تعرفه واردات ماسک و الکل، واردات احتیاج به IRC وزارت بهداشت ندارد و این کد برای واردات الکل، حداکثر ظرف مدت 24 ساعت صادر و هزینه ای برای واردکنندگان در بر نخواهد داشت.

همچنین با هماهنگی انجام شده با گمرک جمهوری اسلامی ایران، ترخیص محموله های وارداتی ماسک، الکل و سایر اقلام مورد احتیاج جهت مقابله با شیوع ویروس کورنا در کمترین زمان(حداکثر ظرف 48 ساعت) ترخیص گردند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3988

به "فراوری الکل تا اطلاع ثانوی مجوز نمی خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری الکل تا اطلاع ثانوی مجوز نمی خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید