سرعت تعطیلی کتابفروشی ها در یک سال اخیر گرفته شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه 11 شهریور در حاشیه مراسم روز ملی صنعت چاپ که در تالار وحدت برگزار گردید، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی درباره مسائل حوزه نشر و اینکه برخی از کتابفروشی های به جهت مسائل اقتصادی در حال تغییر کاربری هستند، گفت: این مشکل متاسفانه کم و بیش وجود دارد اما مسیر نسبتا سریعی که قبلا در زمینه تعطیلی کتابفروشی ها وجود داشت، تا حدودی متوقف گردیده است و بر اساس گزارش هایی که ما داریم در یکسال اخیر سرعت تعطیلی کتابفروشی ها متوقف گردیده است.

سرعت تعطیلی کتابفروشی ها در یک سال اخیر گرفته شد

به گفته وی این مسئله در پی اجرای برخی طرح های وزارت ارشاد از قبیل طرح های حمایتی کتابفروشی ها از جمله عیدانه و تابستانه کتاب ایجاد گردیده است.

صالحی در عین حال گفت: طبعا در شرایط کنونی نگرانی هایی هم در زمینه فعالیت ناشران، هم در زمینه فعالیت کتابفروشان وجود دارد و طبعا آثار خودش را در این حوزه نشان می دهد. افزایش قیمت مواد اولیه از جمله کاغذ و سایر اقلام مورد احتیاج در نشر کتاب یقینا در زمینه افزایش قیمت محصولات حوزه نشر تاثیر می گذارد که این خود در کاهش سرانه مطالعه اثرگذار است و سبد سرانه مطالعه ما را کوچکتر می نماید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کوشش هایی که در دولت برای حل مسائل اقتصادی در حال اجرا است، تاکید نمود: اگر بخواهیم شاهد تعطیل نشدن بیشتر واحدهای صنفی در حوزه نشر از جمله کتابفروشی ها باشیم احتیاجمند حمایت بیشتر دولت به ویژه بخش های اقتصادی هستیم که در این زمینه به سهم خودمان کوشش هایی را صورت داده ایم و به رغم مسائلی که در حوزه های اقتصادی وجود دارد تصمیم گیرانه و تصمیم سازان اقداماتی را برای حل مسائل حوزه نشر انجام می دهند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 181

به "سرعت تعطیلی کتابفروشی ها در یک سال اخیر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت تعطیلی کتابفروشی ها در یک سال اخیر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید