عدم تخصیص 4 درصد بودجه مهر به دانشگاه ها، ارائه راهکاری برای تقویت بودجه پژوهش

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر علوم از عدم پرداخت 4 درصد بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به دانشگاه ها انتقاد کرد و گفت: کوشش داریم بودجه جاری بطور کامل تخصیص یابد.

عدم تخصیص 4 درصد بودجه مهر به دانشگاه ها، ارائه راهکاری برای تقویت بودجه پژوهش

دکتر منصور غلامی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه خبر جدیدی از رییس سازمان برنامه و بودجه در حوزه تخصیص بودجه دریافت نکردم، اظهار کرد: اخیرا بحثی در مورد تخصیص بودجه دانشگاه ها با سازمان برنامه و بودجه نداشتیم اما قرار بود حدود 4 درصد تخصیص مهرماه به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی از سوی این سازمان پرداخت گردد که متاسفانه هنوز عملی نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه کوشش وزارت علوم این است که بودجه دانشگاه ها برای امسال به صورت صددرصدی تخصیص یابد، توضیح داد: ما کوشش می کنیم سهم پژوهش از بودجه دانشگاه ها تخصیص داده گردد چراکه ممکن است در شرایط فعلی به دلیل اینکه تخصیص دانشگاه ها کامل اتفاق نمی افتد اعتبار کمتری در اختیار بخش پژوهش قرار بگیرد.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه کوشش داریم در لایحه بودجه 99 به موضوع پژوهش و علم دانشگاه ها توجه ویژه ای صورت بگیرد، اظهار کرد: قبل از اینکه این لایحه نهایی گردد باید میزان منابع بخش پژوهش معین گردد و در مجموع منابع جدیدی به این بخش اضافه کنیم. بنابراین مجموعه های پژوهشی ما پیشنهادات خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهند تا اگر لازم باشد این پیشنهادات به جلسه هیات دولت برده گردد و بتوانیم بودجه را به این طریق تقویت کنیم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2683

به "عدم تخصیص 4 درصد بودجه مهر به دانشگاه ها، ارائه راهکاری برای تقویت بودجه پژوهش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم تخصیص 4 درصد بودجه مهر به دانشگاه ها، ارائه راهکاری برای تقویت بودجه پژوهش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید